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
auto
2024. 04. 26. péntek

Artemis: a Volkswagen vezére leállította az Audi nagy villanyautós projektjét

elektromos autó

A Trinity után, az Audinál párhuzamosan futó Artemist is átgondolta a Volkswagen Csoport új vezetése, és itt is kemény döntést hoztak.

Úgy néz ki az Audi következő generációs villanyautóját teljesen elkaszálták.

Megint a szoftver

Hogy az autózás jövőjében mennyire nagy szerepe lesz a szoftvereknek, és mennyire nem csak marketing maszlag a Software Defined Vehicle, azaz a szoftveralapú jármű koncepciója, azt mi sem mutatja jobban, mint hogy a korábban az Audi jövőjének beharangozott, Artemis kódnevű presztízs modell is ennek esett áldozatul. A cég most már úgy látja, a Software 2.0 nevű következő nagy lépcsőfokra az évtized végéig kell majd várni, és emiatt az erre épülő önvezetés is addig fog késni. Így a cég most az 1.2-es fejlesztésre összpontosít, amire a Porsche és az Audi új prémium autói is épülni fognak.

Audi Aicon tanulmányautó

Német lapértesülések szerint az Artemishez érdemben már egy ideje nem nyúlt a cég, a projekt inkább csak sodródott, pedig fontossága a Volkswagen Trinity-hez volt mérhető.

Az autót eredetileg 2024-re ígérték, amiből 2027-lett, most pedig Oliver Blume, a konszern új vezetője teljesen leállította a fejlesztést.

Az új tervek szerint ehelyett 2026-ban érkezhet a Porschével közös fejlesztésű SSP61 platform – amely feltehetőleg a Volkswagen SSP egy módosított változata lesz. Erre épülnek majd az Audi új prémium modelljei, így az elektromos A8 is, valamint most már az Artemis utód Landjet és Landyacht kódnevű típusok is.

Vége a Volkswagen közös szoftverplatform álmainak?

A négyes szintű önvezetést a vállalat már teljesen kivette a tervek közül, és legkorábban 2028-ra vagy még későbbre várja. A Handelsbaltt német gazdasági lap úgy tudja, az Audinak le is kellett állítania ez irányú fejlesztéseit, amelyeket jórészt a CARIAD, a konszern szoftveres leányvállalat végzett. Ezt a feladatot mostantól a haszongépjármű üzletág veszi át. A Volkswagen elsőként ugyanis az ID. Buzzban fogja bemutatni a technológiát, amely minibuszként, önműködő robotaxiként működhet majd egy-két kiemelt német nagyvárosban. A fejlesztéseket állítólag a Mobileye-jal közösen végzik, az izraeli cég pedig már futtat is egy tesztautót. A tervek szerint az első önvezető Volkswagen busz Hamburgban áll majd szolgálatba 2025-ben.

A Volkswagen elárulta mikor jön el az önvezetés kora

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.