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
auto
2024. 04. 24. szerda

Újabb részletek derültek ki az új ID. 3-ról

elektromos autó

A német Automobilwoche exkluzív lehetőséget kapott, hogy megnézze az új ID. 3 előszériás változatát.

Nem, képeket nem készíthettek, de elmondták mit láttak.

Prémium feeling

Az autó külsejében a legnagyobb változás az új motorháztető, amely kapott két markáns ívet, és elvesztette a sokat kritizált fekete sávot ami a szélvédő alatt húzódott. De nemcsak ez az elem, alatta a lökhárító is megújult, eltűnt például az oldalsó minta. A cég erről azt mondta a lap munkatársainak, hogy felnőtt a dizájn, ezért kevésbé játékos, de jobban illeszkedik a márka arculatába.

A C oszlopon is történt némi változás, nincs többé a pontminta  a kisablak mögött – állítólag ezt alig rendelték a vásárlók. Lesz egy új szín is, mégpedig a látványterven látható olivazöld, amelyet az új dizájnnal együtt még az előző márkaigazgató Ralf Brandstđter hagyott jóvá egy évvel ezelőtt.

Az igazán nagy változások az autó belsejében történtek.

Az újságírók beülhettek az új ID. 3-ba, és ugyan próbakört nem mehettek vele, de megtapogathatták az anyagokat is. Beszámolójuk szerint a műanyagok sokkal puhábbak, az ülések varrása jól látható és szép, a műszerfalat és az ajtóburkolatot pedig műbőr fedi. Ráadásul vegán műbőr, az új ID. 3 ugyanis már nem tartalmaz állati eredetű kárpitokat, így most már a kormány burkolata is növényi alapú anyagból készült. Az új, 12 colos érintőképernyő sokkal jobban illeszkedik a műszerfalba, ahogy fogalmaztak, nem olyan, mintha egy gyerek tabletet ragasztottak volna oda.

Design sketch: High-quality and partly sustainable materials will characterize the interior.

Az autó számos korábbi extrafelszereltsége bekerült az alapváltozatba. Így mostantól széria a korábbi feláras dizájn ülés, a pohártartós középkonzol, a duplafenekű csomagtartó, amely most végre megfelelő világítást is kapott. Mindezeknek köszönhető a 6000 eurós áremelés is, ami miatt 38 ezerről 44 ezerre (18 millió Ft) drágult az alapváltozat, és 56.500 euro (23 millió Ft) a nagy akkus Pro S kiadás, ami mostantól Tour néven lesz kapható. A műszaki tartalom, akkuméret, motorok, futómű nem változik.

Egyetlen dolog okozhat csalódást a jövőbeli vásárlóknak, az pedig a kormánykerék gombsora, ami továbbra is zongoralakkba rejtett haptikusan érintésérzékeny felület – de reméljük ez a sorozatgyártásig még változik.

Az autó előszériás darabjait már szerelik Zwickauban, de a cégnek először le kell dolgoznia az egy éves várólistát mielőtt az új változat sorozatgyártásba kerülhet. Erre jövő tavasszal kerülhet sor ebben az üzemben, Wolfsburg pedig jövő ősszel csatlakozik hozzájuk, de a kiszállítások csak egy év múlva kezdődhetnek meg.

Meglepetés: már rendelhető is az új ID. 3

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.