PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9pbnN0ZXJiZW11dGF0by5oeXVuZGFpLmh1LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9pbnN0ZXJiZW11dGF0by5oeXVuZGFpLmh1LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvaHl1LWthbXBhbnlvay1pbnN0ZXItdGVzenR2ZXpldGVzLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC12Mi0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTIvaHl1LWthbXBhbnlvay1pbnN0ZXItdGVzenR2ZXpldGVzLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTE5NDB4NTAwLXYyLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci10ZXN6dHZlemV0ZXMtdmlsbGFueWF1dG9zb2tiYW5uZXItMTk0MHg1MDAtdjItMy5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 12. 23. hétfő

A hét üléssel, prémium belsővel és 500 kilométer fölötti hatótávval kecsegtető BYD Tang nem csupán egy újabb elektromos SUV – ez a kínai autógyártás válasza a családok hétköznapi igényeire. De vajon hogyan teljesít a valóságban? Tényleg rá lehet-e sütni itt Európában is a „Prémium minőség” bélyegét? Valóban képes versenyre kelni a piac nagyágyúival? 10 napig vallattuk a BYD zászlóshajóját.

Külső

A BYD Tang külső megjelenése a modern SUV-k világában is figyelemre méltó. A „Dragon Face” dizájnnyelv alkalmazása, amelyet a távol-keleti sárkányok kifejező vonásai ihlettek, különleges karaktert kölcsönöz az autónak. Sportos sziluettjét áramvonalas és aprólékosan kidolgozott részletek határozzák meg, amelyeket a 21 colos könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki.

A Tang szinte minden tekintetben kettős érzéseket okozott. Méghozzá mindkét irányban szélsőségeset. Szinte az egész autóra elmondható, hogy vagy pozitív, vagy negatív csalódást vált ki az emberből. Nincs ez máshogy a külsejével sem. A hosszú tengelytáv és a szélesre nyíló ajtók nemcsak elegáns megjelenést biztosítanak, hanem a beszállást is kényelmessé teszik, ugyanakkor a krómmal kihangsúlyozott „hagyományos” kilincsek kissé elrontják az összképet. Oldalról az autó egyébként egy, az orr irányából a far rész felé felfelé elnyújtott, a pályája végéhez közeledő gerelyre emlékeztet, ami pillanatok múlva a földbe áll. Ez sportosságot és dinamikát kölcsönöz az egyébként egyáltalán nem könnyű autónak.

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

Mintha ebben a pillanatban bukna éppen orra.

Az aerodinamikus frontrész optimalizálja a légáramlást, miközben a lámpák fölé húzott krómcsík a led fényszórókkal közösen és a szemöldökszerűen megtört géptetővel, valamint a légbeömlő alatt található, bajuszra emlékeztető, szintén króm díszléccel futurisztikus eleganciát sugároz. A jellegzetes, dinamikus üdvözlőfények egyszerre keltenek falusi búcsús hatást és nyűgözik le az autóhoz közeledő felhasználót. Az Tang hátulja sokkal egyszerűbbre sikerült, de ez jól áll neki. A lefelé biggyesztett száj-effektus a süllyesztett rendszám- és kameraszigettel és az alatta található krómmal itt is megjelenik, miközben a rengeteg led gondoskodik a SUV mögött haladók ébrentartásáról még nappali körülmények között is.

A BYD Tang formaterve tehát nemcsak esztétikus, hanem funkcionális is, amely a modern technológia és a hagyományos motívumok harmonikus ötvözésével próbál rajongókra szert tenni.

Belső

Biztosan sok embernek okozok most homlokráncokat, de a 10 nap alatt végig ugyanaz az érzés kerülgetett az első pillanattól fogva: Statikusan és mozgás közben is akarva-akaratlanul a BMW iX-hez tudtam leginkább hasonlítani, illetve azzal egy lapon említeni a Tangot.

Az autó belső tere a prémium minőség és a praktikum harmonikus ötvözete, amely a modern technológiai megoldásokkal együtt kényelmes és funkcionális környezetet biztosít az utasok számára.

Az utastérben felhasznált anyagok minősége (többnyire tényleg) a német prémium szintet idézi, finom tapintású felületekkel és ízléses részletekkel találkozhatunk szinte mindenhol. A kettősség azonban itt is megvan. Egyfelől teljesen elvarázsolja az embert az ajtóba illesztett alcantara bevonat, ahogyan finom és kellemes részlet a szemüvegtartó belseje is, amely plüssel van kárpitozva. A hátsó utasok sem panaszkodhatnak a könyöklőbe integrált alumínium betétek, illetve belső kapaszkodók miatt. Az ajtók felső része bőrrel bevont, így az emberi karoknak kellemes azon pihennie. Az ajtókba integrált kapcsolók, nyomógombok is alumíniumból készültek a csapódásmentes, fékezett belső kilincs pedig tényleg hab a tortán.

Másfelől viszont az összhatáson hatalmasat ront a küszöböknél, valamint az ajtók alján található silány minőségű kopogós műanyag, amin minden be- és kiszállás nyoma azonnal meglátszik. Ahogyan nem kellemes nézni az ajtókba integrált és a középső konzolon ékeskedő zongoralakk betétet sem, ami a mindössze 3500 km-t futott tesztautóban máris zavaróan össze volt karcolva. A kristályt idéző bazári módon világító start-stop gomb, valamint a sebességváltó karra emlékeztető, a szivárvány minden színében pompázó és sötétedéskor automatikusan bekapcsoló ledekkel felszerelt irányválasztó kar megfelelő megítélését mindenkire rábízom inkább.

Az ülések nagyon kényelmesek, fűthetők, hűthetők, és mindkét oldalon masszázs funkcióval is rendelkeznek, ami hosszú utakon is kiváló komfortérzetet biztosít. Sok autó járt már nálam, amiben volt masszázs és néhány saját autómból is szereztem tapasztalatot, így bátran ki merem jelenteni, hogy a Tangba épített rendszer tényleg prémium minőségű. Remek előre beállított programokkal rendelkezik és – bár nem tudom, hogy valóban a legjobb-e a piacon – de abban biztos vagyok, hogy az egyébként milliókba kerülő luxus masszázsfotelek nyújtotta paraméterekkel rendelkezik.

A háromzónás klímaberendezés viszont hasonlóan „kínai”, ahogyan az általában a kínai autókban lenni szokott. Ahhoz, hogy az ember ne fázzon minimum 26-27 fokra kell állítani. Bár a mérésem nem profi, azt észrevettem az otthon használt fali töltőm applikációjában, hogy 26 fokra állított klímánál nagyobb teljesítményt kér az autó, így lehet, hogy az alatt valamifajta csökkentett mód aktiválódik. Érdekesség még, hogy mindez városban nem jön elő, vagy nem zavaró. Csak 100 km/h feletti huzamosabb autózáskor kezdtem el minden alkalommal fázni egy idő után, ha a klíma vezérlése 26 fok alatt volt.

Praktikusság

A BYD Tang hétüléses kialakítása rugalmasan alakítható a szállítási igényeknek megfelelően. A csomagtér mérete az ülések konfigurációjától függően változik:

  • Hét ülés használatakor: 235 liter
  • Öt üléses konfigurációban: 940 liter
  • A második és harmadik üléssor lehajtásával: akár 1655 liter

Ez a variálhatóság lehetővé teszi nagyobb tárgyak, például sílécek vagy kempingfelszerelések szállítását is. A hátsó üléssor lehajtásakor a 6. és 7. utas biztonsági övét praktikusan be lehet akasztani egy erre kialakított konzolba. Így menet közben nem ütközik a csomagokkal, vagy a belső, műanyag oldalfallal. Ez az apróság ismét egy plusz pont a mérnököknek, amit máris levonhatunk, ha nem tetszik, hogy a harmadik üléssor ledöntése és felhajtása kézzel történik, ami ebben a kategóriában spórolásnak tűnhet, de ennél is idegesítőbb, hogy az egyébként jó minőségű csomagrögzítő pontokból az autó leghátuljára egyetlenegy sem került, pedig a harmadik üléssor háttámláján, vagy a csomagtér oldalain megfelelő mennyiség van belőle. Így viszont egy csomaghálót nem tudunk megfelelően használni ha például fel van hajtva a harmadik üléssor. Ha pedig le van hajtva, akkor nagyon mélyre kell benyúlni, hogy a leszorított csomagot kiszabadítsuk az autóból.

Technológia: kijelzők, infotainment rendszer, vezetéstámogató rendszerek

A jármű technológiai felszereltsége magában foglalja a 12,3 colos digitális műszerfalat és a 15,6 colos forgatható központi érintőképernyőt, amely az infotainment rendszer központja. Hogy a kijelző forgatása pontosan kinek jó, arról hosszasan lehetne vitatkozni. Én mindenesetre kipróbáltam így is, úgy is, de a fekvő módot kényelmesebbnek és biztonságosabbnak ítéltem.

A rendszer támogatja az Android Auto és Apple CarPlay alkalmazásokat, ami ma már természetes, de nekem csak vezetékkel működött, ami nagy csalódás volt. A kijelző egyébként ezekben az esetekben nem reszponzív, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy bármennyire is szeretnénk álló formában használni a kijelzőt, amint elindítjuk az Apple CarPlay-t, vagy az Android Auto-t, a tablet automatikusan visszafordul fekvő pozícióba.

A vezeték nélküli telefontöltés 50 Watt teljesítményt ad és egy rakás különböző méretű USB csatlakozót is kapunk, de a jobb első ülésen ülő már nemigen tudja sehová tenni a telefonját. Ráadásul, ha mobilt akarunk tükrözni, semmi értelme a vezeték nélküli töltésnek, hiszen a kábel is tölti a készüléket, de ami ennél is dühítőbb, hogy bár remekül ki van alakítva a két részre osztott könyöklő alatti kábelkivezetés, de a csatlakozók ritkán vannak a telefon oldalán! Márpedig a Tang telefontartója 90 fokkal elfordítva van beépítve a könyöklőhöz képest, tehát vagy megtörik a kábel, ami egyébként a csatlakozónak sem egészséges, vagy egyszerűen útban van, mert vagy a vezető, vagy az utas felé lóg ki a telefon aljából.

A kijelzők gyorsasága, élessége és dinamikája egyébként remek. A Tangot nem lehet zavarba hozni még az ujjunk folyamatos ide-oda mozgatásával sem. Érezhetően megpakolták memóriával a rendszert, a szoftver pedig egyre okosabb és egyre jobban testre szabható. Külön tetszett, hogy hangulatnak, vagy évszaknak megfelelő hátteret is be lehet állítani a központi tabletre, amelyre 10 nap alatt háromszor érkezett frissítés. A legutóbbi ilyen – sokak fohászát meghallgatva – biztosítja a naviban, hogy a Tang töltőkkel is tervezzen végre, ami nagy ugrás, mert ez volt a BYD-k szoftverének egyik legnagyobb hátránya ideáig.

A BYD Tang fejlett vezetéstámogató rendszerei közé tartozik az adaptív sebességtartó automatika, a sávtartó asszisztens, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávváltás asszisztens, az elülső ütközésre figyelmeztető rendszer, a táblafelismerő, az automata vészfék, az ajtónyitásra figyelmeztető rendszer és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő. Az első kettő együtt kettes szintű vezetéstámogatást (önvezetést) nyújt, növelve a biztonságot és a vezetési élményt. Azt szoftveresen nagyon ügyesen megoldották, hogy egyetlen – a központi képernyő bal felső sarkában található – gombbal ki lehet kapcsolni a sebességtúllépésre figyelmeztetést. Ezt más gyártóknak sem ártana lemásolnia.

Az éberségfigyelő rendszer némításához azonban minden bekapcsolást követően mélyen bele kell túrni a menübe, ami nagyon zavaró, hiszen egyfelől nem életszerű, hogy minden indulás előtt ezt megcsinálja a sofőr, vagyis menet közben fogja, ami nem biztonságos, másfelől a rendszer túl érzékeny. 3 percig sem lehet úgy autózni, hogy ne csilingeljen, vagy bimm-bammoljon, ami szintén elvonja a figyelmet. A vezető arcát egy, az A oszlopba épített kamera figyeli. Ha egyetlen pillanatra kinézünk az ablakon, lenézünk a telefonra, rápillantunk a mellettünk ülőre máris jön az ejnye-bejnye. Egy alkalommal énekelni próbáltam, amit a rendszer konstans ásításnak érzékelt és jött a KV ikon. De néhány kormányfogás sem ideális, mert kitakarhatja az arc egy részét, ami azonnali rendszabályozáshoz vezet. Mindez persze értünk van, de mégiscsak röhej, hogy mindent egy központi tableten kell konfigurálni, ugyanakkor, ha vezetés közben – csak egy pillanatra is – odapillantunk, máris kapjuk a figyelmeztetést. Ez kifejezetten zavaró egy idő után.

A Tang 360 fokos kamerája az egyik legjobb, amit eddig láttam. Szinte végtelen módon testre szabható, így aki ezt az autót lepadkázza, az tulajdonképpen csakis magának köszönheti. Az integrált számítógép segítségével kiszámolt adatokkal az autó arra is képes, hogy átlátszóvá varázsolja a kocsiszekrényt, így a korábban rögzített adatok alapján úgy is rá lehet tolatni – például egy árokra –, hogy a kijelzőn látni lehet, hogy pontosan mi van az autó alatt. Egészen elképesztő élmény így parkolni.

Műszaki paraméterek

A BYD Tang hivatalos kombinált hatótávja a WLTP szerint 530 km, ami városi körülmények között akár 600 km-t is elérhet. A teszt előtt olvasott valós tapasztalatok ugyanakkor arról árulkodtak, hogy vegyes használat során (városi, országúti és autópálya) az átlagos hatótáv inkább 420-450 km körül alakul, míg kizárólag autópályás tempónál ez 350-380 km közé eshet. Kissé féltem attól, hogy a nagy súly, méret és a hideg miatt ezt sem fogja tudni, de a második napon rájöttem, hogy nem kell aggódnom. A fogyasztás a nálam futott 1000 km-en 23,4 kWh-ra jött ki, amiben volt 4 személyes utazás, munka (teli csomagtartónyi szerszámmal) és legalább 40 százalék M4-es autópálya, ahol a tempó 110 km/h. Az átlag hőmérséklet pedig 0-5 fok között alakult, sőt egyszer még havazott is.

Töltési teljesítmény és idő, akkumulátor paraméterek

A BYD Tang támogatja a 190 kW-os egyenáramú (DC) gyorstöltést, amellyel az akkumulátor 30 perc alatt 30%-ról 80%-ra tölthető. 3 fázisú váltakozó áramú töltés esetén a fedélzeti töltő 11 kW teljesítményre képes és számomra meglepő módon ezt simán ki is szívja a töltőből. Talán van, akinek ez evidens, de én inkább 10,5 kW körüli értékeket szoktam látni otthoni töltés közben, míg a Tang simán felvett 11,03 kW-ot.

Az autó szíve a 108,8 kWh kapacitású lítium-vasfoszfát (LFP) akkumulátor, amely a BYD saját fejlesztésű Blade Battery technológiáját használja. Az akár 3000 töltési ciklust is elviselő csomag egyáltalán nem hajlamos sem a túlmelegedésre, sem a kigyulladásra és alacsony, illetve magas hőmérséklet mellett is stabil teljesítményt nyújt.

Teljesítmény (kW/LE) és gyorsulás

Az összkerékhajtásról két motor gondoskodik. A rendszer összteljesítménye 380 kW (517 LE), a maximális nyomaték pedig 680 Nm. A 2630 kg-os menetkész tömeg ellenére a 0-100 km/h-s sprintet mindössze 4,9 másodperc alatt teljesíti. A végsebesség ugyanakkor elektronikusan korlátozott 190 km/h. Elvileg. A nálunk vendégeskedett németországi modellben ugyanis ezt a korlátozást elfelejtették aktiválni, amit természetesen csak egy magánúton és véletlenül vettünk észre!

Vezetési élmény és gyakorlati használat

A Tang a megszokott vezetési módokat kínálja, mint a Sport, Normal, Eco és havas útra való üzemmódokat, amelyek lehetővé teszik a vezetési élmény testreszabását a vezető preferenciái és az útviszonyok alapján. Nagy különbséget a gyakorlatban nem vettem észre az üzemmódok között. Érdekes volt viszont, hogy a nagy teljesítményű elektromotorok ellenére a Tangból hiányzik a villámgyors reakció. Félreértés ne essék, úgy húz, mint egy gőzmozdony, de a nyomatékot ügyesen és fokozatosan adagolja, miközben rendkívül stabil az úttartása a különböző útviszonyok között. Újra ugyanazt tudom írni. Nagyon hasonló élmény volt vezetni, mint egy BMW iX-et.

A Head Up Display szintén az egyik legjobb, amit láttam. Informatív, éles, világos és igencsak magasra fel lehet emelni. Bár ez sokakat zavar, de szinte szem magasságig fel lehet húzni, így nem kell lefelé nézni rá folyamatosan. A kiterjesztett valóság a beállított navigációnál pedig látványos és valódi segítséget nyújt.

A futómű hangolása inkább a kényelemre összpontosít, lágyabb rugózással, amely kiválóan elnyeli az úthibákat, de a nagyobb kanyarokban érezhető oldaldőlést eredményez. A kettősség itt is jellemző. A lágy rugózás egy megfelelő úton fejedelmi kényelmet biztosít, de a komolyabb úthibákon, vagy a fekvőrendőrökön kínszenvedés átmenni vele, illetve hirtelen irányváltásoknál érezhetően nem tud mit kezdeni a saját súlyával.

Az utastér jól szigetelt, a menet- és szélzaj még autópálya-tempónál is minimális, ami prémium érzést biztosít. Az olyan apróságokkal pedig sok high-tech rajongót meg lehet venni, minthogy külvárosi tempó felett automatikusan bezárja a tetőablakot, vagy, hogy esőt érzékelve felhúzza a résnyire nyitott ablakokat is. A hatalmas, fix tetőablak első része egyébként teljesen kinyitható, a naptól való védekezéshez pedig beépítettek egy motoros rolót, ami szintén automatikusan behúzódik parkolás közben, ha betűz a nap. Hogy pontosan mennyi idő után, arra nem jöttem rá. Elég esetleges volt, így nem tudom megmondani, hogy a parkolási idővel, vagy a fényerősséggel, esetleg az utastér hőmérsékletével van-e összefüggésben a funkció.

Árak és felszereltség

Magyarországon a BYD Tang Flagship változatának listaára 29.520.000 Ft (bruttó). Ez az ár tartalmazza a hétüléses konfigurációt és a prémium szintű felszereltséget. Ha valaki extra színt választ, akkor ehhez még 533.000 forintot kell otthagynia a kereskedésben. Ez a változat szinte minden modern kényelmi és technológiai funkciót tartalmaz alapáron, mint például a:

    • Hétszemélyes kialakítást a könnyen variálható ülésekkel.
    • Fűthető, szellőztethető, masszázsfunkciós üléseket.
    • 3 zónás automata klímaberendezést.
    • Panoráma üvegtetőt motoros rolóval.
    • 15,6 colos forgatható központi érintőképernyőt Android Auto és Apple CarPlay támogatással.
    • Dynaudio prémium hangrendszert 12 hangszóróval és 1000 wattos erősítővel.
    • 50 W-os vezeték nélküli telefontöltőt és több USB-csatlakozót.
    • Az összes vezetéstámogató rendszert
    • 21 colos könnyűfém keréktárcsákat
    • LED fényszórókat dinamikus irányjelzővel
    • Automatikusan nyíló és záródó elektromos csomagtér-ajtót

A BYD Tang kínálatában jelenleg nincsenek külön felszereltségi szintek hiszen a Flagship változat minden fontos extrát tartalmaz. Mindössze a külső és belső színekkel lehet variálni, amely fényes és fémes árnyalatokat tartalmaz.

A Tang a 30 millió forintos árszegmensben versenyez, ahol olyan modellekkel küzd a vásárlók kegyeiért, mint a Tesla Model Y, az Audi Q8 e-tron, a KIA EV9, vagy a Mercedes EQB.

A Tang legnagyobb előnye ugyanakkor az ár-érték arány. Legalábbis ebben a pillanatban, hiszen most bevezető áron „mindössze” 25.400.000 forintért érhető el a magyarországi kereskedésekben, amivel éppen becsúszik az az aktuális állami támogatási sávba. Ez azt jelenti, hogy az igénybe vehető 4 millió forintnak köszönhetően akár 21.400.000 forintért is haza lehet vinni, ami viszont már erősen odaszúr a versenytársaknak!

Összegzés

A sok kettősség ellenére a BYD Tang egy jól átgondolt, valóban prémium elektromos SUV, amely remekül használható a hétköznapokban és hosszú távokon is. Praktikus, jól variálható, könnyen vezethető és tele van előremutató, modern megoldásokkal.  A tágas, hétszemélyes utastérrel, az 530 km-es WLTP hatótávval, valamint a gazdag alapfelszereltséggel, amely szinte minden fontos kényelmi és biztonsági funkciót tartalmaz remek választássá teszi az üzletemberek, nagycsaládosok és minden SUV-rajongó számára.

Ami leginkább tetszett:

  • Tágas és variálható belső tér (akár 1655 literes csomagtér).
  • Kiváló minőségű anyaghasználat és prémium kényelmi extrák (fűthető, hűthető, masszázsülések, plüssel kárpitozott szemüvegtartó, alcantara bevonatok).
  • Fejlett vezetéstámogató rendszerek (adaptív tempomat, 360 fokos kamerarendszer).
  • Magas teljesítmény és dinamikus vezethetőség (517 LE, 4,9 mp-es gyorsulás).
  • Blade akkumulátor
  • Fejedelmi kényelem
  • Remek zajszigetelés
  • Nagyon informatív Head Up Display

Ami kevésbé tetszett:

  • A 2,6 tonnás saját tömeg miatt a rugózás kissé lágyabb, ami sportosabb kanyarvételnél oldaldőlést eredményezhet. A kátyúkat és fekvőrendőröket nagyon rosszul viseli.
  • A töltési sebesség nem a piac leggyorsabbja, bár a 190 kW-os DC töltés még mindig versenyképes.
  • Az éberségfigyelőt nehéz kikapcsolni és túl érzékeny.
  • A kritikusan érzékenyre beállított rendszerek megállás nélkül és zavaróan csipognak, ami elvonhatja a figyelmet.
  • Mobiltükrözés csak kábellel van és az utasnak nincs telefontartója. A vezeték nélküli töltő beépítési szöge nem praktikus.

A BYD Tang összességében tényleg BYTang ígéretes opció azoknak a potenciális vásárlóknak, akik a prémium SUV szegmensben keresgélnek, amely komoly fejfájást okozhat a nagynevű konkurenseknek.

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

Zvara Szabolcs

Hiszek abban, hogy a legkisebb tettnek is lehet óriási hatása ezért villanyautót használok, amit napelemről töltök. Igyekszem a háztartást műanyagmentesíteni, a hulladékot szelektíven gyűjteni, az elhasznált dolgokat újra felhasználni és amit lehet a saját kertben megtermelni. Jó érzés tudni, hogy ez nem csak nekem számít, ezért csatlakoztam a Villanyautósok.hu csapatához.