PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjQvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPWV2NHZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvayIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjQvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPWV2NHZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvaycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEva2lhLWV2NC1ub3YtNjAweDUwMC0xLnBuZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTEva2lhLWV2NC1ub3YtMTMwMHg2MDAtMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzExL2tpYS1ldjQtbm92LTEzMDB4NjAwLTEucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Európa egyik legnagyobb városát, Londont egy 2023-as kutatás a leglassabb városi közlekedéssel rendelkező településeként értékelte, ami nem egy hízelgő cím. Ebben a helyzetben a brit főváros nem engedheti meg magának, hogy jelentős buszjáratok essenek ki a forgalomból, ugyanakkor a tömegközlekedés dekarbonizációja is elengedhetetlen. Ezzel a kihívással szembesült a dél-londoni Camberwell buszdepó is, mikor elektromos meghajtásúra cserélte flottáját: Korlátozott alapterületen kellett valahogy továbbra is teljesen működőképesnek és ugyanolyan hatékonynak maradnia.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 Ebben a garázsban az 1890-es években még villamosokat tároltak, – a kor csúcstechnológiáját a lovaskocsikhoz képest. Mára pedig átvették a helyüket a zéró kibocsátású, emeletes Enviro400 e-buszok, amelyek egyetlen feltöltéssel 150 kilométert képesek megtenni, és 90 utast tudnak egyszerre szállítani. Ezek a járművek létfontosságúak a várost észak-déli irányban, 11 km-en és 40 megállón keresztül átszelő, csúcsidőben 6-8 percenként közlekedő, egyik legforgalmasabb, 63-as számú járat hatékony működéséhez. Manuális beállítás helyett automatizált folyamatok Hogy mindezen követelményeknek eleget tudjon tenni, a buszdepót üzemeltető Transport UK London Bus a Siemens e-mobilitási üzletágával partnerségben egy integrált megoldás mellett döntött. A meglévő garázsépületbe helytakarékos gyorstöltőpontokat telepítettek, valamint egy új transzformátor-alállomást is kialakítottak, ami a szintén új kapcsolóberendezés és egy rugalmas sínrendszer segítségével biztosítja a töltéshez szükséges, fokozott kapacitást igénylő villamosenergia-ellátást. A buszok tehát a gyorstöltésnek köszönhetően a menetrendjüknek megfelelően mindig rendelkezésre tudnak állni. Ezt az infrastruktúrát digitális megoldásokkal kombinálták, és folyamatosan monitorozzák. Azaz így egyrészt a rendszer elsősorban akkor veszi igénybe a közcélú áramhálózatról érkező energiát, amikor az megújuló forrásokból érkezik, tehát a legolcsóbb időszaknak számít. Másrészt a folyamatos felügyelet lehetővé teszi, hogy az esetleges problémákat még a hiba bekövetkezése előtt érzékeljék, és olyan időpontra ütemezzék a karbantartást, amikor az nem okoz fennakadást a menetrendben. Mindemellett pedig szoftveres technológiát használnak ahhoz is, hogy az egyes buszok töltését azok kihasználtsága alapján, automatikusan ütemezzék. Ennek a hatékony flotta- és töltésmenedzsmentnek köszönhetően pedig a depóban akár 99 százalékos is lehet a töltőkapacitás-kihasználás. Csendes és jövőbemutató Az először 2021-ben alkalmazott e-buszokat az utasok is imádják, mostanra pedig 56 ilyen jármű töltését biztosítja Siemens-technológia. A csendes működés mellett az olyan tulajdonságok aratnak nagy sikert a közlekedők körében, mint az emeletes buszok felső szintjén lévő tetőablakok vagy az USB-töltést útközben is lehetővé tevő csatlakozók. A depót így nem is kérdés, hogy a jövőre is felkészítették. A bővítések mellett a rendszer a jövőben kezelheti majd a parkolóhelyek kiosztását és a buszok indítását, valamint értékes inputokat nyújthat a menetrend kialakításához a gyűjtött utazási információk alapján. Mindemellett pedig az üzemeltető akár extra bevételhez is juthat a töltőkből: a holtidőkben elérhetővé teheti azokat akár más cégek, például taxitársaságok, magánbusz-vállalatok számára. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!