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 Már tavaly nyáron, amikor az Európai Unió által a Kínából importált elektromos autókra kivetett kiegyenlítő vám bevezetése biztossá vált, felröppentek az első pletykák arról, hogy a Dacia Spring sorozatgyártása is átkerülhet Európába. Úgy tűnik, valóban találtak egy megoldást arra, hogy az elektromos kisautó megkerülje a 10%-os alap, és a 21%-os extra vámot. Román sajtóbeszámolók szerint a Dacia Spring 2025 nyarától Novo Mestóban, a Renault szlovéniai gyárában fog készülni. Noha a vállalat vezetősége korábban azt nyilatkozta, hogy a Springet a kínai ökoszisztémában tervezték és fejlesztették, így a gyártását nem lehet egyik pillanatról a másikra, egy az egyben áthelyezni egy másik országba, nem is ez fog történni – várhatóan SKD (Semi Knocked Down) eljárást alkalmaznak majd, azaz az autó egyes részeit Kínában gyártják le, ezen darabok végső összeszerelése azonban Európában történik. A szlovéniai gyártás – azon túl, hogy leveszi a vám terhét az autóról – lehetővé teszi az európai piaci elvárásokhoz való könnyebb alkalmazkodást, és a vásárlóknak történő gyorsabb kiszállítást is. A novo mestói Rezvoz létesítményben jelenleg csak a Renault Clio készül egyetlen műszakban, de 2026-tól itt szerelik majd össze az új Twingót is évi 150.000 példányszámban. Élőben is remekül fest az elektromos Renault Twingo Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!