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 A Michelin már évek óta fejleszti új csodagumiját, a levegő nélküli Uptis abroncsot, ám eddig sorozatgyártásban nem láthattuk. Itt még most sem tartunk, de úgy néz ki, új partnerrel bővülhet a tesztflotta. A jövő gumija Az Uptis már kinézetre sem egy hagyományos abroncs, ha pedig működés közben látjuk, fel is szisszenünk, hogy épp most teszik tönkre a padkán. Michelin Uptis Pedig nem, ennek pont így kell kinéznie. Az Uptis egy érdekes, lamellás szerkezetű vastag abroncs, amelybe nem kell levegőt pumpálni, az út egyenetlenségeit pont ez a deformálódó rész nyeli el. Mivel levegő nincs benne, így defektet sem tud kapni, de ami legalább ennyire fontos, a gyártó szakemberei szerint a különleges gumi háromszor olyan tartós lesz, mint a jelenlegi megoldások. Ez pedig azt is jelenti, hogy ha defekt sincs és kopni is harmadannyit kopik, akkor jóval ritkábban fogunk gumit cserélni, ami kíméli a pénztárcát, az alacsonyabb kopás pedig csökkenti a levegőbe jutó szennyeződést is. Ha minden igaz, akkor az év végére kiléphet a tesztfázisból a Michelin, és megkezdődhet az új gumi sorozatgyártása is. A Not a Tesla App egy olyan weboldal, amelyet általában az autógyártó szoftverfrissítései kapcsán emlegetünk, ezek követése és elemzése a fő profiljuk, de kapcsolataik révén most egy érdekes fülest kaptak. Állítólag a Michelin a Teslával tárgyal, hogy autóin teszteljék az Uptis abroncsokat. A két vállalat együttműködése egyébként évekre nyúlik vissza, több típusnál több régióban a francia márka szállítja a gyári abroncsokat, amelyek T0-T2 verziói kifejezetten a villanyautó-gyártó autóira lettek szabva. A hírek szerint a Michelin egyelőre csak bizonyos körülmények közé javasolja majd az Uptis használatát, de a találgatások szerint elképzelhető, hogy a nagy futásteljesítményű, ámde főleg a városokban közlekedő robotaxik ideális célpontjai lehetnek az új megoldásnak. Nem ez az első villanyautó amin az Uptis-t tesztelik, korábban a Chevrolet Bolt is a program része volt. Defektbiztos autót dob piacra a Chevrolet A Tesla sem most először tesztel ilyen gumikat, korábban a Goodyear hasonló fejlesztését próbálgatták a márka villanyautóin. Ez a Tesla biztosan nem kap defektet Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!