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 2022 óta tesztelik, nemrég pedig megszerezte a CE tanúsítványt, így élesben is működésbe léphet a BMW Group úgynevezett Automated Driving In-Plant, azaz a gyáron belüli automatizált vezetési rendszere. Az Embotech AG nevű fiatal svájci vállalattal közösen fejlesztett technológia lehetővé teszi, hogy sofőr nélkül, teljesen önvezető módon guruljanak le a vállalatcsoport járművei a gyártósorokról, anélkül, hogy ehhez drága érzékelőkkel kellene felszerelni minden egyes autót. A termelésben alkalmazott önvezetést eddig a dingolfingi létesítményben tesztelték, ahol a BMW 5-ös sorozat és a BMW 7-es sorozat gyártásában vesz részt, és Lipcsében is bevezették, ahol a Mini Countryman és más BMW modellek termelését támogatja. Dingolfingban az új modellek teljesen automatizáltan teszik meg a két összeszerelő csarnokból induló, rövid tesztfolyamaton keresztülvezető és egészen az üzem befejező területéig tartó, több mint 1 kilométer hosszú utat. Az önvezetést az út mentén végig kiépített szenzorrendszer teszi lehetővé – amely a BMW elmondása szerint Európa legnagyobb LiDAR infrastruktúrája –, így ahelyett, hogy a jármű saját érzékelőkre és szenzorokra támaszkodna, az autón kívüli infrastruktúrát használja a környezet felismeréséhez és a saját mozgásának megtervezéséhez. Mindez egyúttal azt is jelenti, hogy a technológia a sorozatgyártásban készülő modellek felszereltségi szintjétől függetlenül képes a gyárterületen belüli automatizált járművezetésre – teszi hozzá a BMW. „A termelésben alkalmazott automatizált járművezetés tovább optimalizálja sorozatgyártási folyamatainkat és jelentős mértékben növeli intelligens logisztikai megoldásaink hatékonyságát” – fogalmazott Milan Nedeljković, a BMW AG igazgatótanácsának gyártásért felelős tagja. „E technológiát ezért gyorsan kiterjesztjük teljes gyártási hálózatunkra.” A technológia a két németországi üzem után a tervek szerint a vállalatcsoport teljes gyártási hálózatában megjelenik majd. 2025-ben a regensburgi és oxfordi gyárakba érkezik a technológia, a BMW Group magyarországi gyárát pedig már a kezdetektől e technológia alkalmazása szerint építik Debrecenben. A tervek szerint a BMW Group a jövőben a termelés más területeire is kibővíti majd az automatizált járművezetés alkalmazását, így például a tesztelési zónában történő keresztülvezetésnél és a kültéri elosztóterületeken. Hogy hogyan néz ki a technológia alkalmazása a gyakorlatban, az az alábbi videókon látható. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/11/2024-11-27-bmw-onvezeto-gyartas-06.mp4 https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/11/2024-11-27-bmw-onvezeto-gyartas-07.mp4 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!