Nem áll különösebben jól a Polestar szénája az idei második negyedév után. Ugyan 50 százalék felett emelkedett a cég bevétele, ám a veszteség még ennél is gyorsabban, több mint a duplájára, 1,2 milliárd dollárra nőtt három hónap alatt. Talán az új zászlóshajó hozza meg a sikert? Ötödik A Polestar 5 a kínai tulajdonú svéd márka legújabb modellje, egy igazi nagy, ötméteres, négyszemélyes GT-je. Igen, négyszemélyes, konkrétan négy ülés van csak benne. Nem tudjuk, mostantól a márka minden autójánál ez lesz-e a bevett megoldás, de a Polestar 4-hez hasonlóan ennek sincs hátsó szélvédője, azt kamera és digitális visszapillantó tükör helyettesíti. Az utasok mögé viszont így kerülhetett egy egy extra hangszóró, amelyet a hangrendszer beszállítója, a B&W gyártott. Kipróbálni nem volt alkalmunk, de csodálkoznánk, ha a neves audio gyártó rendszere nem szólna jól. Hátsó hangszóró. Az autó két változatban kerül piacra. A 118 ezer eurós Dual Motor kiadás 748 lóerős, 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 250 km/h és hatótávja 670 WLTP kilométer. A Dual Motor Performance még ennél is erősebb, 884 LE a teljesítménye, 3,2 másodperc alatt van 100-on és egy töltéssel 565 kilométert tud megtenni. 142 ezer eurót, nagyjából 57 millió forintot kell rá összespórolnunk. Mindkét változat a jól felszerelt Launch Editionnel indul, biztos lesz belőlük olcsóbb is később, de ne a 10-20 milliós kategóriába várjuk őket. Polestar 5 Dual Motor Polestar 5 Performance Hosszúság (mm) 5087 Szélesség (mm) 2063 Magasság (mm) 1425 1419 Tengelytáv (mm) 3054 Tömeg (kg) 2462-2503 Csomagtartó (elöl, hátul, l) 62 + 365 Ülőhelyek száma 4 Vontatás (kg) 1800 Akkukapacitás (kWh) 112 Akkukémia, feszültség NMC, 800 V Hatótáv (WLTP, km) 670 565 Végsebesség (km/h) 250 Teljesítmény/Nyomaték (kW / Nm) 812 1015 Gyorsulás (0-100 km/h, mp) 3,9 3,2 Maximális töltési teljesítmény (kW) 350 10-80% töltési idő (perc) 22 Plug & Charge igen V2L ? Ár (EUR / HUF) 118.600 (46,6 millió) 141.600 (55,7 millió) A típusba az SK On ultrahosszú, 56 cm-es, magas nikkeltartalmú akkumulátorcellái kerülnek, amelyek lehetővé teszik a rendkívüli teljesítményt a sportos GT számára. A 112 kWh-s akkupakkot akár 350 kilowattal is lehet tölteni, ami 22 perc töltési időt jelent 10 százalékról 80 százalékra. A WLTP hatótávok önmagukban nem rosszak, de ahhoz képest, hogy elnyújtott alakú, csapott fenekű szedánformáról és egy hatalmas 112 kWh-s akkuról van szó, hanyatt azért nem esünk az 565, illetve 670 kilométertől. Vagy a légellenállás nem sikerült túl pazarra, vagy a 2,5 tonna bosszulja meg magát a WLTP ciklusban, vagy csak nagyon konzervatív. Az autó beltere természetesen nagyon finom tapintású prémium anyagokból készült és a gyártó külön kiemeli, hogy ahol lehet, ott újrahasznosított alapanyagokat használtak. Van olyan részlet, amely például halászhálókból készül. Édekes megoldás: töltésindikátor a C-oszlopba integrálva. A Polestar egyelőre nem érhető el hazánkban, bár akinek mindenképpen egy ilyen drága luxusautóra van szüksége, biztosan meg tudja oldani, hogy kiugorjon érte Ausztriába. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
A Rivian vezérigazgatója szerint elképesztő, hogy az amerikai autóipar a benzines járművek felé fordul