Az Avatr a müncheni IAA Mobility 2025 rendezvényen mutatta be legújabb tanulmányautóját, a Vision Xpectrát, amely a kiállítás egyik leglátványosabb darabja. A koncepcióautó hosszúsága 5,843 méter, szélessége 2,132 méter, magassága 1,405 méter, tengelytávja pedig 3,450 méter – az autó több mint 8 centivel hosszabb a Rolls-Royce Phantom alapváltozatánál, pedig az sem éppen kicsi. A Vision Xpectra az úgynevezett The Energy Force dizájnnyelvet követi, amely a gyártó elmondása szerint radikálisan új, elegáns formákat hoz az elektromos prémium kategóriába. A külső megjelenés letisztult, minimalista, ugyanakkor masszív hatást kelt. A karosszéria tiszta felületekkel és hatalmas üvegkabinnal rendelkezik, amely prizmatikus üvegpanelekből áll, és a motorháztetőtől majdnem az autó teljes hosszán átnyúlik. A hátsó ajtók hátrafelé nyílnak, a B-oszlop teljesen hiányzik, ami a koncepcióautóknál megszokott, hiszen a statikai és biztonsági előírásoknak nem kell megfelelni, csupán a fantázia szab gátat a tervezésnek. Az orr-részen a méretes légbeömlő dominál, a látványos fényszórók még az autó oldalára is kifutnak, a kilincsek pedig teljesen hiányoznak a karosszériáról, fokozva a futurisztikus hatást. Az utastér négyüléses, benne fehér és ezüstszürke árnyalatok dominálnak. A szoborszerűen kialakított ülések és a különleges, mesterséges intelligencia által vezérelt környezeti világítás a luxus érzetét hivatott biztosítani. A Vision Xpectra a megvásárolható Avatr-modellekhez hasonlóan elektromos hajtásra épülhet (a márka kizárólag tisztán elektromos és hatótávnövelt elektromos autókat árul), bár a gyártó a tanulmány esetében nem árult el konkrét teljesítményadatokat. A jármű sorozatgyártásba nem kerül, ugyanakkor iránymutatásként szolgál a jövőbeni modellekhez, amelyekből a márka tervei szerint 2030-ig további 17 érkezik. A kínai márka idén tavasszal hivatalosan is bemutatkozott Európában, a Sanghaji Autószalonon pedig élőben is láthattuk járműveit. Ezek a kínai luxusautók még az európai piacot is felforgathatják 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
A Rivian vezérigazgatója szerint elképesztő, hogy az amerikai autóipar a benzines járművek felé fordul