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 Ahogy arról pár hete beszámoltunk, májusban visszavette első helyét az elektromos kisáruszállítók hazai piacán a Ford E-Tranist – Európa és Magyarország legnépszerűbb furgonjának villanyos változata. Most a korábbiaknál nagyobb akkuval és hatótávval erősítheti meg helyét a típus. Tisztességes paraméterek Az E-Transit korábbi verziója egy nettó 68 kWh-s akkupakkal felszerelve 317 kilométeres WLTP hatótávra volt képes. A 11 kilowattos AC és 115 kilowattos DC töltés nem volt rossz, előbbi bőven belefért a telephely éjszakai pihenőjébe, utóbbi pedig 34 perc alatt 80 százalékra töltötte a járművet, ha erre volt szükség. A korábbi változat továbbra is gyártásban marad, ami jó hír, hiszen ez valószínűleg elég azoknak a cégeknek, akik városon belül, vagy egy szűkebb régióban használják a kisáruszállítót – nekik értelmetlen többet fizetni egy olyan nagyobb hatótávért, amit nem használnak ki. Mindenki másnak viszont új lehetőségeket nyit az új, nettó 89 kWh-s verzió, amely 402 WLTP kilométerre elég hatótávot jelent. Az új akkuváltozat azonban nem csak a hatótávban, hanem más paraméterekben is többet tud. Olyan telephelyeken, ahol van ehhez megfelelő töltő és elektromos kapacitás, most már akár 22 kW-al is lehet tölteni a Transitot, amellyel hat óra alatt ismét menetkész a kocsi. Míg előbbi javulás a combosabb fedélzeti töltő, a 180 kilowattos DC töltés a nagyobb akkupakk számlájára írható – ez 28 perc alatt tölti 10-ről 80 százalékra az E-Transitot. Az új változat a fűtésben is hoz egy pluszt, ugyanis belekerült a hőszivattyú is, amellyel a téli hatótáv növelhető jelentősen. Reméljük ez a kisakkus verzióhoz is elérhető lesz, mert ott igazán sokat számítana a hatékony fűtési rendszer. Sokoldalú Az elektromos Transit a nagyobb akkupakk ellenére dobozos kivitelben 1460, szimplafülkés alvázas kialakításban 1814 kilóval terhelhető, és 750 kg vontatására is alkalmas. Továbbra is elérhető extra a Pro Power Onboard, amelynek segítségével akár 2,3 kW összteljesítménnyel képesek ellátni elektromos szerszámokat, gépeket a fedélzeti aljzatok, vagy átépítés esetén egyéb berendezéseket. A fedélzeti rendszer alapáras szolgáltatása az 5G modem, a vezeték nélküli szoftverfrissítés, de a jármű rendelkezik egy programozható interfésszel is, így az átépített járművek extra berendezéseit is irányíthatjuk a beépített képernyőről. A 2024-es modellévtől a Ford kétéves, korlátlan futásteljesítményű teljes körű garanciát ad az E-Transitra. A furgon és felépítmény nélküli, szabadon átalakítható alvázas változatok, valamint a különböző tengelytávú változatok mellett, gyári átalakítással a márkakereskedésekben megrendelhető a minibusz változat is, amely akár 15 ember (9 vagy 12 hátsó ülés) szállítására is alkalmassá teszi a járművet – ehhez pedig alapáron jár a klímaberendezés, a hátsó kabinfűtés és a motoros mozgatású oldalfellépő. Az elektromos változat a standard és a nagyobb kapacitású akkuval 9 hátsó üléssel rendelhető. A nagyobb akkus változat már rendelhető, de a kiszállítások csak 2025 elején indulnak. Az egyedüli negatívum, amit a típus kapcsán így elsőre látunk, az továbbra is a magas ár. Míg a dízel változatok nettó 13-18 millió között érhetőek el, addig az elektromos nettó 23-nál kezdődik – igaz ebben nemcsak automata váltó van, de a motor teljesítménye is lényegesen nagyobb (183, illetve 270 LE) és a jármű üzemeltetése is jóval olcsóbb lehet, főleg a hagyományos járműveket legyilkoló városi áruszállításban. Ami viszont mindenképp jó hír, az az, hogy a nagyobb akku felára egészen korrekt, 2,7 millió forint, nagyjából a vételár 10 százaléka. Ezek természetesen a listaárak, nagyobb flották rendelése esetén valószínűleg lehet kedvezményekkel számolni. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!