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
auto

Minden eddiginél nagyobb hatótávval kapható a Ford E-Transit

elektromos teherautó
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

Ahogy arról pár hete beszámoltunk, májusban visszavette első helyét az elektromos kisáruszállítók hazai piacán a Ford E-Tranist – Európa és Magyarország legnépszerűbb furgonjának villanyos változata.

Most a korábbiaknál nagyobb akkuval és hatótávval erősítheti meg helyét a típus.

Tisztességes paraméterek

Az E-Transit korábbi verziója egy nettó 68 kWh-s akkupakkal felszerelve 317 kilométeres WLTP hatótávra volt képes. A 11 kilowattos AC és 115 kilowattos DC töltés nem volt rossz, előbbi bőven belefért a telephely éjszakai pihenőjébe, utóbbi pedig 34 perc alatt 80 százalékra töltötte a járművet, ha erre volt szükség.

A korábbi változat továbbra is gyártásban marad, ami jó hír, hiszen ez valószínűleg elég azoknak a cégeknek, akik városon belül, vagy egy szűkebb régióban használják a kisáruszállítót – nekik értelmetlen többet fizetni egy olyan nagyobb hatótávért, amit nem használnak ki.

Mindenki másnak viszont új lehetőségeket nyit az új, nettó 89 kWh-s verzió, amely 402 WLTP kilométerre elég hatótávot jelent.

Az új akkuváltozat azonban nem csak a hatótávban, hanem más paraméterekben is többet tud.

Olyan telephelyeken, ahol van ehhez megfelelő töltő és elektromos kapacitás, most már akár 22 kW-al is lehet tölteni a Transitot, amellyel hat óra alatt ismét menetkész a kocsi. Míg előbbi javulás a combosabb fedélzeti töltő, a 180 kilowattos DC töltés a nagyobb akkupakk számlájára írható – ez 28 perc alatt tölti 10-ről 80 százalékra az E-Transitot.

Az új változat a fűtésben is hoz egy pluszt, ugyanis belekerült a hőszivattyú is, amellyel a téli hatótáv növelhető jelentősen. Reméljük ez a kisakkus verzióhoz is elérhető lesz, mert ott igazán sokat számítana a hatékony fűtési rendszer.

Sokoldalú

Az elektromos Transit a nagyobb akkupakk ellenére dobozos kivitelben 1460, szimplafülkés alvázas kialakításban 1814 kilóval terhelhető, és 750 kg vontatására is alkalmas.

Továbbra is elérhető extra a Pro Power Onboard, amelynek segítségével akár 2,3 kW összteljesítménnyel képesek ellátni elektromos szerszámokat, gépeket a fedélzeti aljzatok, vagy átépítés esetén egyéb berendezéseket.

A fedélzeti rendszer alapáras szolgáltatása az 5G modem, a vezeték nélküli szoftverfrissítés, de a jármű rendelkezik egy programozható interfésszel is, így az átépített járművek extra berendezéseit is irányíthatjuk a beépített képernyőről.

A 2024-es modellévtől a Ford kétéves, korlátlan futásteljesítményű teljes körű garanciát ad az E-Transitra.

A furgon és felépítmény nélküli, szabadon átalakítható alvázas változatok, valamint a különböző tengelytávú változatok mellett, gyári átalakítással a márkakereskedésekben megrendelhető a minibusz változat is, amely akár 15 ember (9 vagy 12 hátsó ülés) szállítására is alkalmassá teszi a járművet – ehhez pedig alapáron jár a klímaberendezés, a hátsó kabinfűtés és a motoros mozgatású oldalfellépő.

Az elektromos változat a standard és a nagyobb kapacitású akkuval 9 hátsó üléssel rendelhető.

A nagyobb akkus változat már rendelhető, de a kiszállítások csak 2025 elején indulnak.

Az egyedüli negatívum, amit a típus kapcsán így elsőre látunk, az továbbra is a magas ár. Míg a dízel változatok nettó 13-18 millió között érhetőek el, addig az elektromos nettó 23-nál kezdődik – igaz ebben nemcsak automata váltó van, de a motor teljesítménye is lényegesen nagyobb (183, illetve 270 LE) és a jármű üzemeltetése is jóval olcsóbb lehet, főleg a hagyományos járműveket legyilkoló városi áruszállításban.

Ami viszont mindenképp jó hír, az az, hogy a nagyobb akku felára egészen korrekt, 2,7 millió forint, nagyjából a vételár 10 százaléka.

Ezek természetesen a listaárak, nagyobb flották rendelése esetén valószínűleg lehet kedvezményekkel számolni.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.