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 Tudjuk, hogy az augusztus általában gyenge a hazai autópiacon és a személyautó-eladások idén nyár végén különösen alacsonyak voltak, de a kishaszongépjárművek számai 1606 darabbal hozták a tavalyi szintet (+5%) és gyakorlatilag megismételték 2022 augusztusát (-1 db). Az elektromos kisteherautók száma egy hajszállal csökkent 2023-hoz képest, ami a bőkezű támogatási program mellett harmatgyenge eredmény. Csak a pályázatos autókra várunk, vagy kipukkadt a villanyautós lufi? Típusok 2024 augusztusában mindössze 69 új elektromos kishaszongépjármű került forgalomba, ami nagyjából megfelel a tavalyi 72 darabos adatnak, de tekintve, hogy most egy bőkezű állami támogatás segíti a vásárlást, csalódást keltő a statisztika. Persze tudjuk, hogy a program támaszt jó pár olyan feltételt, ami miatt sokan meg sem próbáltak pályázni, a kiíró pedig nem enyhít a követelményeken. # Típus 2024. augusztus 2024. január-augusztus 1 DACIA SPRING VAN 12 95 2 FORD TRANSIT 11 133 3-5 BYD ETP3 5 50 3-5 NISSAN TOWNSTAR 5 38 3-5 TOYOTA PROACE CITY 5 66 6 PEUGEOT EXPERT 4 25 7-12 CENNTRO LOGISTAR 260 3 6 7-12 CITROEN BERLINGO 3 17 7-12 MERCEDES SPRINTER 3 46 7-12 OPEL COMBO 3 26 7-12 PEUGEOT PARTNER 3 13 7-12 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 3 52 13-15 CITROEN JUMPER 2 4 13-15 MERCEDES CITAN 2 83 13-15 PEUGEOT BOXER 2 2 16-18 CENNTRO LOGISTAR 200 1 9 16-18 MERCEDES VITO 1 74 16-18 OPEL VIVARO 1 60 Egyéb: 0 83 Összesen: 69 882 Még csak Top 20-as listát sem tudtunk összeállítani a Datahouse adataiból, mivel nem volt annyi különféle értékesített típus. Sokat mond, hogy 12 eladott darab elég volt az első helyhez és a 11-es második egy szoros eredmény. # Típus 2024. január-augusztus Változás 1 FORD TRANSIT 133 96% 2 DACIA SPRING 95 265% 3 MERCEDES CITAN 83 538% 4 MERCEDES VITO 74 335% 5 TOYOTA PROACE CITY 66 230% 6 OPEL VIVARO 60 107% 7 VOLKSWAGEN ID.BUZZ CARGO 52 86% 8 BYD ETP3 50 – 9 MERCEDES SPRINTER 46 -12% 10 NISSAN TOWNSTAR 38 36% 11 OPEL COMBO 26 -7% 12-13 CENNTRO LOGISTAR 100 25 400% 12-13 PEUGEOT EXPERT 25 108% 14 TOYOTA PROACE 21 – 15 CITROEN BERLINGO 17 143% 16 PEUGEOT PARTNER 13 30% 17-18 GOUPIL G6 9 80% 17-18 CENNTRO LOGISTAR 200 9 200% 19-20 VOLKSWAGEN CRAFTER 8 33% 19-20 CITROEN JUMPY 8 100% Egyéb: 24 – Összesen: 882 120% Éves szinten persze még mindig 120 százalékkal több elektromos kishaszongépjármű kelt el (882 darab), mint a tavalyi év első nyolc hónapjában (401 darab). Márkák A márkák versenyét most a Dacia nyerte kemény 12 darabbal, mögötte a Ford a második 11 példánnyal, a Peugeot pedig összesen 9 Expert, Partner és Boxer slusszkulcsát adta át a vásárlóinak. # Márka 2024. augusztus 2024. január-augusztus 1 DACIA 12 95 2 FORD 11 133 3 PEUGEOT 9 40 4 MERCEDES 6 203 5-8 TOYOTA 5 87 5-8 CITROEN 5 29 5-8 NISSAN 5 38 5-8 BYD 5 50 9-10 OPEL 4 86 9-10 CENNTRO 4 40 11 VOLKSWAGEN 3 60 Egyéb: 0 14 Összesen: 69 882 A márkák éves összesítésében a Mercedesé az első hely, ami a 148 százalékos javulásnak köszönhető az értékesítési számokban. A Ford gyakorlatilag duplázott, így a második, míg a Dacia megháromszorozta a Spring Van számait, ami a bronzéremre volt elég. A lista negatív végén a Renault és a Fiat foglalnak helyet – utóbbi idén egyetlen elektromos furgont sem tudott eladni. # Márka 2024. január-augusztus Változás 1 MERCEDES 203 148% 2 FORD 133 96% 3 DACIA 95 265% 4 TOYOTA 87 335% 5 OPEL 86 51% 6 VOLKSWAGEN 60 76% 7 BYD 50 8-9 PEUGEOT 40 82% 8-9 CENNTRO 40 135% 10 NISSAN 38 36% 11 CITROEN 29 164% 12 GOUPIL 12 -14% 13 RENAULT 7 -42% 14-15 ADDAX 1 14-15 VICTORY 1 16 FIAT 0 -100% Egyéb 0 – Összesen: 882 120% Csoportszinten is összesítettük az eredményeket, és a Merci így is első a Citan és a Vito jó számainak köszönhetően, miközben a Sprinter 12 százalékot esett. A Fiat rossz eredménye ellenére a sok kicsi sokra megy elve alapján a Stellantis így is jó volt a második helyre, az Opel, a Peugeot és a Citroën növekedésének köszönhetően. A Ford csak magára számíthat, nincs több márka az esernyő alatt, de a Transit így is hozta a cégnek a harmadik helyet. A negyedik Renault Csoport egyértelműen a Dacia Van sikerére épít idén, mert a fő márka eddig alulteljesített. Érdekes, hogy miközben a Renault csak hét darab elektromos Kangoo Vant tudott eladni idén, a típus Mercedes csillagos ikertestvére, a Citan 83 darabbal a harmadik a magyar piacon. A Toyota eredményében az a szép, hogy a japánok saját maguk nem is gyártanak elektromos furgont, ez mind Stellantis álruhában. Ha ezeket a számokat, hozzáadjuk a holland székhelyű konszern második helyének adataihoz, akkor egyértelműen az övék a legsikeresebb platform. # Cégcsoport 2024. január-augusztus Változás 1 MERCEDS-BENZ VANS 203 148% 2 STELLANTIS 155 57% 3 FORD 133 96% 4 RENAULT GROUP 102 168% 5 TOYOTA 87 335% 6 VOLKSWAGEN GROUP 60 76% 7 BYD 50 – 8 CENNTRO 40 135% 9 NISSAN 38 36% 10 POLARIS 12 -14% 11 ADDAX 1 – 12 VICTORY 1 – Összesen: 882 120% Hajtáslánc Az első nyolc hónapban 16.626 új kishaszongépjárművet adtak el hazánkban, amelyek 5,3 százaléka, 882 darab volt tisztán elektromos. Ez a szám még mindig elég szomorúan apró, de azért az legalább biztató, hogy arányuk kétszer akkora, mint két évvel ezelőtt volt. Ha csak augusztus hónapot nézzük, akkor viszont a villanyhajtás 4,3 százaléka 0,4 százalékpontos visszaesés 2023-hoz képest, 2022-ben pedig még 6,5 százalékon álltunk. Nem jó az irány, reméljük augusztus csak egy fekvőrendőr az úton. A júliusi eladási adatokat ebben a cikkünkben tettük közzé: Nagyon kevés elektromos furgont adtak át júliusban Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!