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 Beváltották ígéretüket a munkások, sőt mintegy kétezer szimpatizáns is csatlakozott hozzájuk – volt, aki külföldről érkezett. Kérdéses, hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy megmentsék a brüsszeli gyárat. A parlamentig mentek Bár az Audi brüsszeli gyárában csak háromezren dolgoznak, az ország minden részéről, sőt még a csehektől is érkeztek szimpatizánsok, a tömeg pedig a város északi pályaudvarától egészen az Európai Parlamentig vonult, hogy ott tiltakozzon. A szakszervezetek egyébként már országos sztrájkra is felszólították tagjaikat, ami a tömegközlekedésre is kiterjedhet. A tüntetésről szóló beszámolók szerint az üzem 3000 dolgozójának 90 százaléka részt vett, így több mint 5000-es tömeg gyűlt össze, de a rendőrség szerint a megmozdulás békés maradt. A média által megszólított dolgozók többek között arról is beszéltek, hogy igazán az teszi idegtépővé a helyzetet, hogy már jó ideje lebegteti a vállalat, mi lesz a gyárral. Hol úgy van, hogy bezárják, hol mégsem, így nem tudják, lesz-e fizetésük, vagy nem. A szakszervezeti képviselők szerint a probléma túlnő ezen a gyáron és azt jelzi, hogy az Unióból kiszorulnak a gyártó üzemek, és még egy olyan sincs biztonságban, amely tisztán elektromos autókat gyárt. Forrás: Andre Huzsvai, Facebook Az igazsághoz persze az is hozzá tartozik, hogy a brüsszeli gyár problémái már a Q8-as előtt elkezdődtek. A vállalat talán pont azért vihette oda egyik legdrágább elektromos modelljének gyártását, mert arra számíthatott, hogy a magasabb marzsba belefér a drágán termelő telephely költsége. Ám a Q8-as iránt nem úgy alakul a kereslet, ahogy tervezték, így az utódmodellt olcsóbb helyszínről, a hírek szerint Dél-Amerikából hozhatják majd. Címlapkép: Adre Huzsvai, Facebook A slusszkulcsokkal tartják sakkban az Audit a brüsszeli gyár dolgozói Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!