A Mercedes-Benz a müncheni IAA Mobility 2025 kiállításon leplezte le az új elektromos modelljét, a GLC középkategóriás szabadidő-autót EQ technológiával. Annak ellenére, hogy a márka megtartotta legnépszerűbb modelljének nevét (kiegészítve az elektromos hajtást jelölő utótaggal), az új elektromos modellnek műszakilag semmilyen közös pontja sincs a belső égésű motoros változattal. Az újdonság az új MB.EA-M platform első modellje, amely a gyártó ígérete szerint kompromisszumok nélküli hatékonyságot és vezetési élményt kínál. A Mercedes stratégiája szerint az elektromos és hagyományos modellek nevükben és formavilágukban hasonlók lesznek egymáshoz, így a vásárlók a megszokott stílust és márkaélményt kapják, miközben az új platform lehetővé teszi az elektromos hajtáslánc előnyeinek maximális kihasználását. Az elsőként bemutatott GLC 400 4MATIC EQ technológiával kétmotoros, 360 kilowatt teljesítményű összkerékhajtású változat. A hajtáslánc hátsó részén egy saját fejlesztésű, állandó mágneses szinkronmotor (PSM) található, amelyhez egy kétfokozatú sebességváltó kapcsolódik: az első fokozat lehetővé teszi a kiváló gyorsulást induláskor, a nagy vontatási képességet és a hatékony városi használatot, míg a második fokozat a nagy sebességnél történő erőátvitelt optimalizálja, biztosítva a hosszú távú kényelmet és hatékonyságot. Az első tengelyen egy második villanymotor kapott helyet, amely egy DCU (Disconnect Unit) segítségével szükség esetén gyorsan rácsatlakozik vagy leválik a meghajtásról. Az autó 0-ról 100 km/h-ra 4,3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 210 km/h. A GLC akkumulátora 94 kWh nettó kapacitású, lítiumion-cellákból áll, ahol a grafit anódhoz szilícium-oxid keveredik, így az energiasűrűség eléri a 680 Wh/l-t. A WLTP szerint akár 713 km is megtehető egy töltéssel, a gyors DC töltéssel pedig 10 perc alatt akár 303 km hatótáv vehető fel. A 800 voltos rendszerhez csatlakoztatott egyenáramú ultratöltőn a csúcs töltési teljesítmény 330 kW, így a 10–80 százalékos töltés mindössze 22 percet vesz igénybe. Az AC töltés 11 kW az alapfelszereltségben, de opcionálisan 22 kW-os fedélzeti töltő is választható. A jármű készen áll a kétirányú töltésre is. A magas szintű komfortot a többforrású hőszivattyú biztosítja, amely a hajtáslánc, az akkumulátor és a környezeti levegő hőjét hasznosítva fűti a kabint, minimalizálva a hatótáv csökkenését hideg időben. A GLC futóműve az S-osztályból ismert AIRMATIC légrugózást alkalmazza intelligens csillapítás-szabályozással, amely egyszerre biztosít kényelmet és dinamikus vezethetőséget. Opcionális a hátsó kormányzás (4,5 fokig), amely csökkenti a fordulókört és javítja a stabilitást. A One-Box fékrendszer a regeneráció és a mechanikus fékezés közti átmenetet kiegyensúlyozva biztosít konzisztens fékpedál-érzetet. A Mercedes-Benz GLC EQ technológiával nagyobb a hagyományos hajtású testvérénél. Hossza 4,85 méter, ami 13 centiméterrel hosszabb a korábbi GLC-nél, míg a tengelytáv 84 milliméterrel nőtt, így az utastér tágasabbá vált. A csomagtér alapból 570 literes, az ülések ledöntésével pedig akár 1740 literre bővíthető, kiegészítve egy 128 literes első csomagtérrel. A GLC 400 4MATIC EQ akár 2,4 tonnát is vontathat. A belső térben a teljes szélességében végigfutó 39,1 hüvelykes MBUX Hyperscreen uralja a műszerfalat, a negyedik generációs MBUX szoftverrel. Ez a Mercedes‑Benz eddigi legnagyobb kijelzőegysége, a rajta futó szoftver pedig a világ első olyan autós infotainment rendszere, amelybe a mesterséges intelligencia (AI) mind a Microsofttól, mind a Google-től integrálva van. A képernyő kiemelkedő élességét a nagy felbontás és az innovatív mátrixos háttérvilágítás-technológia biztosítja, amely több mint 1000 egyedi LED-et tartalmaz. A Hyperscreen opcionális extra, alapfelszereltségként a legújabb MBUX Superscreen-t kapja a vásárló, amely három külön kijelzőt egyesít egy nagy üvegfelület alatt: egy 26 centiméteres (10,3 hüvelykes) műszeregységet, egy 35,6 centiméteres (14 hüvelykes) központi kijelzőt és egy 35,6 centiméteres (14 hüvelykes) utasoldali kijelzőt. Az alapverzióban az utóbbi digitális dekorációként funkcionál, amelyen személyes fénykép vagy 12 előre definiált kép egyikének megjelenítése lehetséges. Extraként rendelhető továbbá a SKY CONTROL panoráma üvegtető, melynek kilenc szegmensben állítható az átlátszósága, éjszaka 162 beépített csillag világítja meg a belső teret. A Mercedes‑Benz az utastér fenntarthatóságában is új mércét állít fel az opcionális Vegan csomaggal. Ez a fényűző belső anyagokból álló csomag a The Vegan Society tanúsítványával rendelkezik, így a Mercedes‑Benz az első autógyártó a világon, amely függetlenül tanúsított, vegán belső teret kínál. Az új GLC 400 4MATIC EQ modell a tervek szerint 2026 első felében kerül piacra, árazásáról a Mercedes még nem tett bejelentést. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
A Rivian vezérigazgatója szerint elképesztő, hogy az amerikai autóipar a benzines járművek felé fordul