PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Miközben a világ egyre inkább próbálja függetleníteni magát a fosszilis üzemanyagok használatától, és már a legnagyobb olajvállalatok is az elektromos közlekedés világában próbálják újrapozícionálni magukat, felkészülve a belsőégésű motorok korszakának végére, addig néhány amerikai start-up úgy gondolja, hogy jó üzleti lehetőség rejtőzik az üzemanyag-tankolás újragondolásában. Gyakori érv az elektromos autók ellen, hogy a töltés lassú, és rengeteget kell várni autós társainkra, hogy mi is odaférhessünk valamelyik töltőhöz, arról viszont valamiért senki sem beszél, hogy az emberek többségének mennyire kellemetlen élmény félreállni egy benzinkúton és feltölteni a kocsit egy erősen gyúlékony, büdös folyadékkal, a legnagyobb hidegben is ácsorogva várni, hogy tele legyen a tank (és persze figyelni, nehogy rossz üzemanyagot válasszon, mert ugyebár erre is volt már számtalan példa a történelemben), óvatosan visszatenni a töltőpisztolyt a helyére anélkül, hogy szétcsöpögtetné a benzint mindenfelé, majd besétálni, jópofizni egyet az eladóval, kifizetni a tartozást, és sietve indulni tovább. A The Washington Post a minap egy olyan megoldásról számolt be, amivel mindez elkerülhető, és már-már az elektromos autók töltésével egyenlő egyszerűséget közelítené, ha nem lenne végtelenül praktikátlan, drága, veszélyes, és környezetszennyező. Yoshi alkalmazott munkában, Forrás: The Washington Post Az egyik szóban forgó start-up vállalat a kaliforniai Yoshi, „az üzemanyag Uber-je” – ahogyan hívja magát, melynek alapítója elárulta, hogy olyan iparágba szeretett volna belépni újdonsült cégével, amelyet egyelőre nem alakított át az innováció. „A benzinkutak nem igazán változtak az elmúlt 100 évben. Ha megnézel néhány régi fekete-fehér fényképet, ugyanazt a koncepciót fogod látni, mint ami most is jellemzi a töltőállomásokat” – magyarázta a 31 éves Frist. Innen jött az ötlet 2015-ben, hogy bizony ráférne a tankolás procedúrájára is némi újítás, és kihasználva az emberek lustaságát és ellenszenvét a tankolás iránt, elhatározta, hogy nem kell többé az autót a benzinkútra vinni, hanem a benzinkút megy az autóhoz. Ezt a Yoshi a General Motors pickup járműveivel viszi véghez, amivel az ügyfél kérésére kisméretű benzintartályokat szállít a parkoló autóhoz, és feltankolja azt, hogy az ügyfélnek a kisujját se kelljen mozdítania egy mindig indulásra készen váró jármű érdekében. Az üzemanyag „uberezésébe” a Volvo is beszállt, Forrás: Volvo A vállalat jelenleg 16 amerikai nagyvárosban kínálja szolgáltatását, amely kétségtelenül kényelmes megoldás a legelfoglaltabb emberek számára, illetve azoknak, akiknek idejük lenne, de inkább megkímélik magukat a benzinkút meglátogatásától. Azt nem árulta el az igazgató, hogy összesen hány ember veszi igénybe a Yoshi alkalmazottainak munkáját, azonban állítólag több híresség is a felhasználók közé tartozik, a szolgáltatások köre folyamatosan bővül, így a tankoláson túl olajcserét, autómosást, és fékbetét-cserét is kérhetnek az ügyfelek, valamint az év végéig további 9 városban lépne színre a Yoshi, amit a világ egyik legnagyobb olajipari cége, az ExxonMobil is támogat pénzügyileg. Gyakran azok hátán is feláll a szőr a benzinkutaktól, akiknek nem valami ijesztő jelenet jut eszükbe róluk egy horrorfilmből, Forrás: Funnyjunk.com A szolgáltatásért egy 20 dolláros előfizetési díjat szükséges kifizetni minden hónapban, ami nem tartalmazza az autóba tankolt üzemanyag költségét. Mindez azt jelenti, hogy az emberek havonta átszámítva majdnem 6000 forintot hajlandóak kifizetni, csak hogy ne kelljen többé benzinkútra járniuk. Talán itt az ideje, hogy valaki felvilágosítsa őket, hogy egy elektromos autó feltöltése pontosan annyi személyes jelenlétet igényel, mint a Yoshi általi tankolás, és mindez teljesen ingyen lehetséges, sőt, sok esetben még az elektromosságért sem kell fizetni. A mobilis benzinkút ötlete azonban sok más szempontból is hibádzik. Ha el is tudunk vonatkoztatni attól a gondolattól, hogy egy teljesen ismeretlen ember egy GM pickup monstrummal és több tartály benzinnel ráparkol az autónkra, a biztonsági kockázat, ami például a zárt parkolóházakban felmerül, nem elhanyagolható. Míg az elektromos autó-töltőktől elvárjuk, hogy ne foglalják az értékes területeket a legzsúfoltabb városrészekben, kihívunk egy kéttonnás, robbanékony platós kocsit, hogy álljon be valahogy az autónk mellé? A légszennyezés pedig már csak a hab a tortán: a kőolaj kitermeléséhez, feldolgozásához, szállításához, és felhasználásához kapcsolódó szennyezési láncot még egy állomással megtoldjuk: egy benzinzabáló óriás robog végig a belvárosi dugókon, hogy egy másik benzinzabáló négykerekűt megetessen. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTJtb2Rvc2l0b3R0LXRvbHRvLTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTJtb2Rvc2l0b3R0LXRvbHRvLTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!