PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Elindult első útjára a BYD Explorer No.1, azaz a világ legnagyobb elektromos hajtású járművek gyártására szakosodott autógyártójának legelső saját autószállító hajója. A 199,9 méter hosszú, és összesen 7000 jármű szállítására alkalmas roll-on roll-off (ro-ro) hajót január 10-én bocsátották vízre Yantai kikötőjében, Kína Shandong tartományában, majd teljesen megpakolva indult útnak Sencsenből Európába. A kínai óriás közleményében kiemeli, hogy a hajó szolgálatba állítása történelmi jelentőségű mérföldkőnek számít, ugyanis jelentősen leegyszerűsíti a vállalat nemzetközi szállítási feladatait, ami komoly előnyt jelent a mai nehézkes tengeri szállítási körülmények közepette. Ez különösen fontos most, amikor a BYD agresszívan ostromolja az európai autópiacot, és egyre több elektromos modellt egyre nagyobb darabszámban kíván exportálni. A sencseni székhelyű autógyártó, mely jelenleg hat kontinens több mint 70 országában kínálja termékeit, 2023-ban összesen 242.765 új energiákkal hajtott járművet (NEV) exportált, ami 334,2%-os növekedést jelent mindössze egyetlen év alatt. Az Explorer No.1 hajtáslánca kettős üzemű, LNG-vel (cseppfolyós földgázzal), valamint hagyományos üzemanyagokkal is működtethető, de a BYD célkitűzései között szerepel a tengeri fuvarozás tisztítása is, így a jövőben környezetkímélőbb technológiákat is alkalmazni fog: a következő két évben további hét hasonló hajó érkezik majd a BYD flottájába, immár a vállalat akkumulátortechnikáinak és generátorainak felhasználásával. A BYD hozzáteszi továbbá, hogy a hajót elérhetővé teszi partnerek számára is. A Clarksons Research globális hajózási kutatóintézet adatai azt mutatják, hogy 2020 augusztusától 2023 novemberének végéig a 6500 jármű szállítására tervezett hajók napi bérleti díja 10.000 amerikai dollárról 115.000 dollárra, azaz több mint tízszeresére ugrott. Ez a fejlemény, valamint az exportra gyártott járművek robbanásszerűen növekedő száma saját hajóflotta felállítására ösztönözte a kínai autógyártókat. A BYD csupán a legújabb, de nem az egyetlen tagja ennek a tábornak: a SAIC autógyártó csoporthoz tartozó Anji Logistics flottájához a napokban csatlakozott egy új, 7600 jármű szállítására képes ro-ro hajó, mely szintén Európába indult el a SAIC, Dongfeng és a Yutong Bus modelljeivel. Az immár 31 hajós flotta már most is a legnagyobb, mely kínai autógyártó üzemeltése alatt áll, de a következő három éven belül összesen 14 óceánjáró teherhajó beszerzését tervezi a vállalat, melyek között 7000, 7600, 7800, valamint 9000 jármű kapacitású típusok is lesznek. A kínai autógyártók exporttörekvéseinek köszönhetően a hajógyártók futószalagjai a maximumon pörögnek. A hajógyártás egyik legnagyobb szereplője, a Guangzhou Shipyard International Company Limited gyártókapacitását például 2028-ig lefoglalták a megrendelők, de sajtóértesülések szerint a CSC Jinling Shipyard, mely 2015 és 2022 között körülbelül 27 ro-ro hajót épített, 2023 és 2026 között 56 monstrum leszállítására készül. Egy másik forrás arról számolt be, hogy csak 2023-ban 60 darab, több ezer autó szállítására képes hajóra érkezett megrendelés kínai cégektől. Kínában vízre bocsátották az első elektromos konténerhajót Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!