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
auto
2024. 09. 12. csütörtök
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

Adásvételi Szerződés lett az alcíme a Tesla által alkalmazott Gépjármű Megrendelési Megállapodásnak, hogy elfogadják a dokumentumot a villanyautós pályázatban, és a tartalom is módosult a követelményeknek megfelelően.

Olvasóinktól számos aggódó megkeresést kaptunk a héten, és a sajtóban is megjelentek olyan információk, amely szerint formai okokból kimaradhat a Tesla a jövő héten induló elektromosautó-vásárlást ösztönző állami programból.

Legfontosabb tudnivalók a villanyautós állami támogatásról

A problémát az jelentette, hogy a megrendelési megállapodás nem tartalmazta az összes, a pályázati felhívás által megkövetelt tartalmi elemet, ami miatt a tavaly Magyarországon az új elektromos autók piacának 23%-át (5807-ből 1316 autó) megszerző gyártó modelljeire nem járna a 4 millió forintos támogatás.

Állami támogatás kisokos – a lízingekről

A kérdéssel megkerestük a pályázati felhívásban megadott ügyfélszolgálatot és az illetékes minisztériumot is, de egyelőre sajnos nem kaptunk választ.

Frissítés (2024.02.05 9:30): megérkezett a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium válasza:

Az adásvételi szerződésként benyújtott dokumentumok megítélésénél a Támogató a polgári jog általános szabályaiból indul ki, ebből következően megnevezésétől függetlenül elfogad minden olyan dokumentumot, amely igazolja, hogy a két fél az adott gépjármű értékesítésében (eladásában és megvételében) megállapodott.

Követelmény azonban, hogy a dokumentumból vagy dokumentumokból kiderüljön a kölcsönösség. Míg a megrendelés – a köznyelvben használt értelmében – egy egyoldalú nyilatkozat a vételi szándékról, addig a szerződés kétoldalú, szerepel benne az eladó elfogadása is. A szerződésnek azonban nem szükséges egy egységes dokumentumban létrejönnie, az megvalósulhat a felek által külön-külön megtett nyilatkozatban is, például megrendelés és annak elfogadása formájában. Az elfogadhatóság feltétele emellett a felhívás 11.1 pontja szerinti tartalmi előírásoknak való megfelelés.

Fentiek alapján a benyújtandó dokumentum esetében nem elvárás az „adásvételi szerződés” kifejezés feltüntetése, a Támogató a dokumentumok tartalma alapján ítéli meg azt.

A pályázati felhívás 11.1 pontja szerint az adásvételi szerződésnek az alábbi információkat kell tartalmaznia:

  • szerződés tárgya (jármű pontos típusa, darabszáma, gyártója);
  • szerződött összeg (nettó-bruttó vételár, lízingdíj);
  • felszereltség, műszaki paraméterek (akkumulátor kapacitás);
  • előleg összege;
  • szállítási határidő;
  • a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM
    rendelet szerinti kategória.

Olvasónktól azonban kaptunk egy friss Megrendelési Megállapodást, amely a korábbiakkal ellentétben alcímként már az „Adásvételi szerződés” kifejezést is tartalmazza, ezen kívül a Tesla kijelenti, hogy az akkumulátor kapacitása nagyobb, mint 59 kWh, a jármű a KÖHÉM rendelet szerint M1 kategóriába tartozik, valamint a becsült szállítási határidőt is.

A Tesla a Megrendelési megállapodást/Adásvételi szerződést a Tesla fiókban megadott adatokkal állítja ki, így érdemes a megrendelés elküldése előtt ellenőrizni, hogy biztosan annak a cégnek az adatai szerepeljenek a megfelelő mezőben, amely pályázni szeretne, ez persze elsősorban azokat érinti, akik korábban már regisztráltak Tesla fiókot, például a Supercharger szavazáshoz.

Remélhetőleg ez a dokumentum már a Támogató számára is megfelelő. Amennyiben kérdésünkre választ kapunk, frissítjük a cikket.

Vállalkozók: hülyeség villanyautót venni?

 

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.