A guminyomás megfelelő beállítása a gumi élettartama, valamint a jármű kedvező fogyasztása érdekében egyaránt lényeges. Utóbbi elektromos autó esetében különös jelentősséggel bír, mivel a villanyautókban nem csak magasabb üzemanyag-számlát, de a hatótáv csökkenését is eredményezi a nagyobb fogyasztás. Az alacsony keréknyomás magasabb gördülési ellenállást, ezáltal nagyobb fogyasztást, valamint a gumiabroncsok túlmelegedését eredményezi. A túlságosan puha gumi esetén az abroncs futófelületének két széle fog erőteljesebben kopni. Általánosságban elmondható, hogy az előírtnál 0,5 barral alacsonyabb keréknyomás akár negyedével csökkentheti a gumiabroncs élettartamát, és 3-4 százalékos fogyasztásnövekedést eredményez. 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 A túlságosan keményre fújt gumiabroncs „kikerekedik”, ezért a futófelület közepe fog gyorsabban kopni. Mivel ebben az esetben is lecsökken a gumi és az út között érintkező felület, a túlságosan magas keréknyomás a tapadás csökkenését eredményezi, azaz biztonsági problémát jelent, ezért nem javasolt a kerekeket az előírtnál magasabb nyomásra fújni. A gumiabroncs, és a benne lévő levegő a használat során felmelegszik, a légnyomás növekszik. Az előírt nyomást mindig hidegen kell beállítani, tehát nem egy hosszabb autópályázás után. A gumi előírt nyomását szerencsére nem csak a járművekhez mellékelt használati útmutatóban, de az autóra ragasztott matricákon is fel szokták tüntetni. Ez a matrica elektromos autók esetében jellemzően a B oszlopon található, így a vezető ajtót kinyitva ellenőrizhetjük az adatokat, hagyományos meghajtású járművek esetében pedig leggyakrabban a tanknyílás ajtajának belső oldalára szokták felragasztani. Lényeges, hogy a matricán feltüntetett érték a gyári méretű gumiabroncsokra érvényes, amennyiben a gyári mérettől eltértünk, a nyomást is ennek megfelelően módosítani kell. Az Európai Unióban a 2014 novemberétől forgalomba hozott személyautókban kötelező a keréknyomás érzékelő alkalmazása, így a 10 évnél fiatalabb modellek esetében – ami az elektromos autók túlnyomó többségére teljesül – a műszerfal is figyelmeztet, ha nem megfelelő a keréknyomás. A guminyomást rendszeresen ellenőrizni kell, nem szabad az évente kétszer esedékes gumicserénél a gumisműhelyre bízni a feladatot. Mivel a hőmérséklet is befolyásolja a nyomást, aki négyévszakos gumit használ, különösen a tavaszi és őszi hőmérséklet változásnál figyeljen oda, hogy beállítsa a megfelelő nyomást. A négyévszakos és a nyári gumiabroncs előnyeit és hátrányait az alábbi cikkben gyűjtöttük össze. Nyári gumi vagy négyévszakos? Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!