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
auto
2024. 04. 23. kedd

Kiszámoltuk, meddig tart ki a céges e-autó támogatás kerete

elektromos autó

A korábbi elektromos autó vásárlást ösztönző állami támogatások közös pontja volt a percek, esetleg néhány óra alatt kimerülő keret. Az aktuálisan futó, cégek számára akár 4 milliós támogatást nyújtó pályázat (RRF-REP-10.10.1-24) ebből a szempontból is másképp alakul.

Az első este (17:00-kor nyitották meg a pályázatot) a 30 milliárdos keretből 5,6 milliárdra nyújtott be igénylést 1121 vállalkozás. A kezdeti lendület azonban már másnap alább hagyott, a megnyitás óta eltelt négy hét során 8,7 milliárd forintra növekedett a megpályázott keret, ami 1824 pályázatot jelent.

Az elmúlt egy hétben naponta átlagosan 17 pályázatot nyújtottak be a cégek, de ha az elmúlt két hetet vesszük figyelembe, akkor csak 16,5 az átlagos napi érték.

A naponta megpályázott összeg az elmúlt 7 napban 77 millió forint volt, az utolsó két hétben valamivel magasabb, 81,5 millió forint.

Ez alapján a még megpályázható 21,27 milliárd forintos keretösszeg további 270-280 napra lehet elegendő, azaz 2024 november végére, esetleg december elejére merülhet ki a teljes, 30 milliárdos keret.

Természetesen a feltételek esetleges változása, például a pályázatra jogosult kör szélesítése, növelné az érdeklődést, így előbb is kimerülhet a keret.

Szintén növelheti az érdeklődést, amikor az első pályázók megkapják a pozitív elbírálást. A Tesla konkrét akkumulátorkapacitást nem tartalmazó adásvételi szerződése kapcsán ugyanis néhány olvasónk még mindig bizonytalan, annak ellenére, hogy a támogató ügyfélszolgálatától kapott információk szerint elfogadható a nagyobb mint 59 kWh meghatározás.

A pályázatok tartalmi kiértékelése már folyamatban van, de a pályázók kiértesítése a pályázatok eredményeiről még nem kezdődött meg, így nem tudjuk, hogy milyen arányban sikeresek vagy sikertelenek a benyújtott pályázatok.

Ebben a cikkünkben néhány gyakorlati tanácsot adunk azoknak, akik saját maguk, pályázatíró segítsége nélkül vágnak bele a pályázat benyújtásába.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.