A Vivaro után hamarosan az Opel legnagyobb könnyű haszongépjárműve is megvásárolható lesz üzemanyagcellás meghajtással – a hannoveri IAA Transportation rendezvényen bemutatkozott a hidrogénes Movano. Az Opel közleménye szerint a Movano Hydrogen 500 kilométeres hatótávval fog rendelkezni, ami mintegy 80 kilométerrel túlszárnyalja a jelenlegi elektromos verzió hatótávolságát. A kisteherautót egy 110 kW teljesítményű villanymotor hajtja 410 newtonméter maximális nyomatékkal. A járművet nem a száguldásra tervezték, de a 45 kW-os üzemanyagcellája elegendő teljesítményt biztosít a folyamatos autópályás tempóhoz, akár 90 km/h-ig. Indításkor vagy gyorsításkor az első ülések alatt található 11 kWh-s nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor segíti ki az üzemanyagcellát. A Movano Hydrogen hibrid rendszerének nagy előnye, hogy a fékezési energia visszanyerhető, és az elektromos motoron keresztül áramként az akkumulátorba táplálható. A négy darab, 700 bar nyomású hidrogéntartály a gyártó elmondása szerint 5 perc alatt feltankolható – ha sikerül erre alkalmas kutat találni –, ám az aksi is tölthető külső forrásból. A hajtásrendszer helytakarékos elrendezésének köszönhetően a raktér térfogata teljesen változatlan maradt, így karosszériaváltozattól függően 13 és 17 köbméter között mozog. A Movano Hydrogen akár 1370 kg hasznos terhet szállítására is képes. Vételárat egyelőre nem jelentett be az Opel a hidrogénes változathoz, a tisztán elektromos Movano Electric jelenleg nettó 17.790.000 forintnál kezdődik hazánkban, ami jelentősen csökkenthető az állami támogatással. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!