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 Idén júliusban mutatták be Kínában a Volkswagen ID.UNYX nevű modelljét, amely a helyben, de csak Európának készülő Cupra Tavascan testvérmodellje. Az eladások azonban katasztrofálisan alacsonyak – írja a kínai sajtó. Váltani kell A kínai médiajelentés szerint annyira elégedetlen a Volkswagen vezetése az ID.UNYX eladási számaival, hogy elkaszálta terveit újabb MEB platformos autók bemutatására és külső segítséget kért. Egy a testvérpárost gyártó Volkswagen Anhui nevű leányvállalathoz közeli forrás szerint egy pár nagyobb céges ügyfélen kívül csak néhány száz darabot sikerült eladni az új modellből, ezért radikális lépésre szánta el magát a cég. Volkswagen ID. Unyx. A vállalat idén február végén írt alá megállapodást a kínai Xpeng villanyautó-gyártóval két új modell kifejlesztéséről, amelyeket a kínai piacra szánnak, az ottani igényekhez fejlesztenek. Valószínűleg jó tapasztalatokat szerzett a cég az együttműködés első pár hónapja során, ugyanis most szintén hozzájuk fordultak. A kínai sajtó úgy tudja, elhalasztják a korábban tervezett új MEB padlólemezre épített kínai modell premierjét, mert a németek úgy látják, hogy az ID.UNYX gyenge eredményei után váltás kell, ezért az Xpenggel közösen fejlesztett CEA (China Electrical Architecture) architektúrára váltanak, amely korábbi információk szerint a kínai partner korábbi fejlesztéseire, az Xpeng EEA architektúrájára épül. Erre készül majd a korábbra tervezett új típus is. 2026-tól a CEA architektúrát a CMP platformmal párosítják az új modelleknél – ez utóbbi lesz az MEB utódja, legalábbis Kínában – amely segít 140-180 ezer jüan (7,5-9,5 millió forint) közé csökkenteni az árakat. Addig is jelentős akcióval próbálják népszerűsíteni az ID.UNYX modellt, amelyet a premier után négy hónappal most közel 20 százalékos kedvezménnyel adnak az év végéig. Bemutatták az Audit, amin már nincs az ikonikus négy karika 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!