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
auto
2024. 04. 30. kedd

Egyszemélyes egyéni vállalkozók is pályázhatnak villanyautó vásárlási támogatásra

elektromos autó

Frissítés (2024.01.07): ebben a cikkben gyűjtöttük össze a pályázattal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.

Megjelent az elektromos jármű beszerzését támogató pályázati felhívás, amelynek legnagyobb meglepetése, hogy nem szerepel benne az egyéni vállalkozókra vonatkozó legalább két foglalkoztatottra vonatkozó megkötés, amely a tervezetben még szerepelt.

A decemberben társadalmi egyeztetésre bocsátott felhívástervezet talán legtöbbek által kifogásolt pontja az volt, hogy egyéni vállalkozók csak akkor pályázhattak volna, ha taxisok, vagy legalább két alkalmazottal rendelkeznek. A Magyar Elektromobilitás Egyesület mellett számos egyéb szervezet és egyéni vállalkozó jelezte, hogy ezzel a megkötéssel éppen egy olyan kört vonnak ki a támogatásból, akik számára ideális jármű lenne egy elektromos kisteherautó.

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

(fotó: Heiko Ruth at Pexels)

Jellemzően egyszemélyes egyéni vállalkozóként, további alkalmazottak nélkül tevékenykednek azok a szakemberek (például vízvezeték-, fűtés-, klíma-, villanyszerelők stb.), akik általában a telephelyüktől viszonylag kis távolságban szállnak ki ügyfeleikhez, járműveik futása mégis átlagon felüli lehet, annak ellenére, hogy az sok rövid útból tevődik össze.

Az ilyen vállalkozóknak rendszeresen szerszámokat és anyagokat kell szállítaniuk és beszerezniük. A szakemberek számára egy viszonylag kis akkumulátorral szerelt, nem különösebben nagy hatótávú, így kedvezőbb áron beszerezhető személy- vagy kisteherautó ideális megoldást jelent a környezetbarát és költséghatékony üzemeltetéssel.

Kedvező fordulat, hogy a végleges pályázati felhívásból eltűnt a minimum két alkalmazottra vonatkozó előírás az egyéni vállalkozók esetén is (cégek esetében a tervezetben sem volt ilyen elvárás), annak ellenére, hogy az ELMOB számára decemberben megküldött, illetve a pályázat honlapjára január 2-án feltöltött válaszok alapján ez az észrevétel még „szakpolitikai okokból nem támogatott” volt.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.