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
auto
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

A kínai látogatásunk egyik lényeges pontja a Chery termékkínálatának megismerésén és a gyárlátogatáson felül kétségtelenül a hazánkban nemrég bemutatkozott Omoda 5 elektromos változatának az Omoda E5-nek a kipróbálása volt. Sajnos európai vendégeket a helyi utakon nem engednek vezetni, így a teszt egy placcon erre a célra kibójázott „tesztpályán” való vezetésre korlátozódott.

Az Omoda nagyon jó érzékkel egy olyan kategóriába érkezik az 5-össel és az E5-tel, ami jó árazás mellett könnyen nagyon sikeres lehet a magánszemély vásárlók körében. A magas építésű, SUV-szerű autó méretben a Nissan Leafhez és a BYD Atto 3-hoz mérhető.

Az Omoda E5 formavilágán látszik, hogy a hagyományos és hibrid hajtásokkal is kapható lesz, így nem dedikált elektromos padlólemezre készült. A benzines változattal ellentétben viszont ennek szinte teljesen lefalazták az orrát, minimális légbeömlőt csak a lökhárító alsó arasznyi sávjában találunk. Az Omoda jól ráérzett az autóipar mai trendjére, amikor a bejáratott márkák is kezdik az autón lévő logókat márkanévre cserélni. Lássuk be, ez most nagyon jól jön a Chery nemzetközi piacokra termelő márkájának, hiszen jelentősen megkönnyíti a név megismertetését.

Az autó orrába a többi hajtáslánccal közös megoldásoknak megfelelően nem került külön csomagtartó, a végfelhasználónak az autó orrában az ablaktörlő folyadék betöltésén kívül más keresnivalója nincs.

A töltőnyílás is az autó orrára került egy felfelé nyíló ajtó mögé. Az európai modellek CCS2 csatlakozóját az ajtón túl külön kupakok is védik. A nettó 61 kWh-s (bruttó 64 kWh) 400 V-os LFP cellákból felépített pakkot váltakozó áramú (AC) forrásból 11 kW-tal, egyenáramú (DC) töltővel pedig 80 kW-tal lehet tölteni.

A 380 literes csomagtartó papíron nem tűnik soknak, de élőben teljesen rendben van. Ráadásul még a padló alá is lehet pakolni, ha nem teljes értékű pótkerékkel érkezik az autó.

Ami igazán kellemes, az az autó beltere. Az autóból láttunk bőr-szövet kombinációjú és teljesen bőr belsős változatot is. Persze bőr alatt itt valami mesterségesen előállított anyagot kell érteni, de minőséget tekintve nagyon rendben van. A szövettel kombinált verzió is minőséget sugall, bár a sötét változat nekem egy kicsit komor.

A gyűlöletes zongoralakk felületek méretét a minimálisra korlátozták, helyettük egyszerű de tetszetős műanyagot, vagy fa utánzatú felületet használtak. Óriási piros pont jár az Omoda dizájnereknek érte. Ez egyébként általában is jellemző a Chery modellekre. Nagyon sok érdekes felületet és anyagot használnak, az ujjlenyomatmágnes fényes fekete anyag nincs közöttük.

Az Omoda E5 ugyan hagyományos lemeztetővel készül, de kerül(het) rá napfénytető is. A bizonytalanság annak szól, hogy egyelőre nem kaptunk információt arról, hogy az európai és azon belül a magyarországi kínálat milyen felszereltségi szintű változatokból fog majd állni.

A bruttó 500 méteres tesztút persze még annyira sem elég a sebesség megtapasztalására, mint az 1-2 napos tesztutak, de a 430 km-es WLTP hatótáv városi használatban akár hihető is lehet (~14,1 kWh/100 km-es fogyasztás), ám a formából adódóan télen, autópályás használatban ennél azért jóval kevesebbel érdemes számolni.

Az Omoda E5 nem versenyautó, de a 7,6 mp-es gyorsulás és az ehhez kapcsolódó dinamizmus bőségesen elegendő ebben a kategóriában. A 150 kW-os (201 LE-s) villanymotor az első kerekeket hajtja, a végsebessége 170 km/h.

Az Omoda E5 valamikor 2025 során érkezik meg Európába, azon belül is a magyar piacra. Az árakról egyelőre nincs információnk, de a pletykák szerint ambiciózus tervekkel készülnek a 2025-ös évre, aminek CO2 büntetés nélküli teljesítéséhez a benzines változatok mellett elektromos meghajtású autók eladására is óriási szükség lesz. Ezek alapján úgy gondolom, hogy a gyártónak és az importőrnek is egyaránt fontos, hogy az Omoda E5 versenyképes árat kapjon.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.