A Type2 aljzatos AC töltőkhöz a villanyautósok a saját töltőkábelüket használják. Alkalmanként sajnos előfordul, hogy a töltés leállításakor a töltőoszlop nem engedi el a töltőkábel csatlakozódugaszát. A probléma nem gyakori, de ijesztő tud lenni, amikor az ember először találkozik vele, ezért úgy gondolom sokaknak hasznos lehet erre elméletben felkészülni. Aki olvasta ezt a cikket, talán kevésbé ijed majd meg, ha egyszer találkozik a problémával és remélhetőleg sikerül visszaszerezni a kábelt anélkül, hogy fél napot várakozna a szolgáltató szakembereinek megérkezésére, akik az oszlopot szétszedve eltávolítják a beszorult kábelt a csatlakozóaljzatból.
Először is nézzük meg a probléma hátterét. A kábel lopásvédelme érdekében töltés közben a töltőoszlop és a modernebb autók egyaránt reteszelik a töltőkábel csatlakozóját. A töltés szabályos leállításakor a kábel az autóból és a töltőoszlopból egyaránt kihúzható, így normál működés esetén a legtöbb ember nem is találkozik a reteszeléssel.

A Type2 kábel csatlakozódugaszán egymástól 120 fokra három kis horony található. Töltés közben a töltőoszlop ezek közül csúsztat valamelyikbe, vagy akár egyszerre többe egy megfelelő méretű tüskét, ezzel megakadályozva a kábel töltés közben történő kihúzását

A csatlakozóaljzaton szintén egymástól 120 fokra három tüske helyezkedhet el, melyeket elektronika vagy szolenoid működtet
Ritkán előfordulhat, hogy az oszlop oldali retesz nem old ki a töltés befejezésekor. Ennek oka lehet egy poros vagy kopott retesz, esetleg gyengébb minőségű töltőkábel, vagy akár az, hogy egy rosszindulatú idegen megpróbálta kihúzni töltés közben a kábelünket, ettől a retesz megszorult.
Bármi is legyen az ok, nagyon kellemetlen helyzet, ha az oszlop túszul ejti a kábelünket, és Murphy szerint éppen akkor történik ilyen, amikor rohannunk kellene a gyerekért az óvodába, így jó lenne minél gyorsabban visszaszerezni a kábelt.
Erre adunk egy javaslatot. Természetesen nem garantált az alábbi recept működése, de nem bonyolult eljárás, azért érdemes megpróbálkozni vele.
Először is fontos, hogy a kábel rángatása szinte biztosan nem vezet eredményre, azt viszont elérjük vele, hogy a retesz még jobban hozzászorul a kábelünk csatlakozódugaszában lévő hornyokhoz, és a tüske akár el is görbülhet. Kezdjük tehát azzal, hogy erősen és határozottan megnyomkodjuk befelé a csatlakozódugaszt az alzatba, így kioldatlan retesz esélyt kap a szabad elmozdulásra. Magától azonban nem fog kioldani a mágneskapcsoló, hiába könnyítettük meg a retesz visszahúzását a csatlakozódugasz elmozdításával, a retesz csak akkor old ki, ha újra megkapja a vezérlőjelet a töltés befejezéséről.
A retesz kioldását úgy érhetjük el, hogy újraindítjuk, majd ismét leállítjuk az autó töltését. Automatikusan induló töltőoszlopnál ezt általában a kábel másik végének autóban történő kihúzásával és visszadugásával érhetjük el. Ha az oszlop indításához RFID kártya, alkalmazás, esetleg gombnyomás szükséges, akkor természetesen a megfelelő módszert használjuk. Lényeges, hogy ilyen esetben is szükség lehet az újraindítás előtt arra, hogy kihúzzuk és újra csatlakoztassuk a kábel szabad végét az autó csatlakozójában.
Végül állítsuk le szabályosan újra a töltést. Ha szerencsénk volt és sikerült megfelelő helyre mozdítani a csatlakozódugaszt, akkor ezúttal az oszlop oldali reteszelés is el fog engedni.