A Volkswagen Kaliforniában bemutatta az ID.BUGGY koncepciót

A Volkswagen közelgő villanyautó offenzívája részeként Kaliforniában bemutatta az ID.BUGGY homokfutó szabadidőautóját. Az elkészült MEB moduláris villanyautókhoz tervezett padlólemez hatalmas előnye, hogy lényegesen lecsökkenti a különböző méretű modellek gyártási költségét, akár kisebb sorozatban készülő érdekességek előállítását is rentábilissé teheti, de legalábbis csökkentheti az ezzel járó veszteséget. A Volkswagen homokfutó átépítéseknek nagyon régi időkre visszanyúló hagyománya van, hiszen a klasszikus Volkswagen bogár alvázas kialakításának köszönhetően remek átépítési alapot nyújtott, legyen a cél akár homokfutó, akár trike. Tulajdonképpen a moduláris padlólemez koncepciója kissé visszautal a korai alvázas kialakításra is. A padlólemezbe épített akkumulátor garantálja a merevséget, ezáltal biztonságosabb autók építhetők, a nagy tömegű akkumulátor bizonyos szempontból előnyt is jelent, hiszen az alacsony tömegközéppont kedvező viselkedést biztosít az autóknak kanyargós útszakaszon.

A VW ID.BUGGY elektromos változata nagyobb, mint az eredeti Meyers Manx. Az autóba 62 kWh kapacitású akkumulátor kerül, ami akár 250 km (WLTP) hatótávotra is elegendő, és lehetővé teszi a nagy teljesítményű, hátsó kerekeket meghajtó 150 kW villanymotor alkalmazását, ezzel pedig le is írtuk egy csendes élményautó receptjét.

EZT OLVASTAD MÁR?  Renault Zoe elektromos kisteherautó
Az eredeti Meyers Manx dune buggy, amely a Volkswagen ID.BUGGY inspirálója volt.

Az ajtók és a tető hiánya egyedivé varázsolja a szabadidőautót. A minimalista belső kialakításhoz vízálló anyagokat alkalmaztak. A kormánykerék hatszögletű, víztaszító Nappa bőrrel bevonva. Az autó érintőképernyős kezelőszervekkel rendelkezik, a műszerfal digitális műszercsoportot tartalmaz. A hobbiterepjáró 18″ kerekeket kapott BFGoodrich All-Terrain T/A® terepjáró gumiabroncsokkal (elöl 255/55 és hátul 285/60), az alját pedig masszív aluminium burkolat védi. Az utasok védelméről egy esetleges felborulás esetén megerősített szélvédőkeret és a Targa rúd gondoskodik . A koncepcióautó tengelytávja rövid, ennek ellenére az utasok meglepően tágas helyet kapnak, ez is az elektromos hajtás egyik hatalmas előnye.

Elektromos autót használsz?