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
auto
2024. 04. 23. kedd

A Volkswagen Kaliforniában bemutatta az ID.BUGGY koncepciót

elektromos autó

A Volkswagen közelgő villanyautó offenzívája részeként Kaliforniában bemutatta az ID.BUGGY homokfutó szabadidőautóját. Az elkészült MEB moduláris villanyautókhoz tervezett padlólemez hatalmas előnye, hogy lényegesen lecsökkenti a különböző méretű modellek gyártási költségét, akár kisebb sorozatban készülő érdekességek előállítását is rentábilissé teheti, de legalábbis csökkentheti az ezzel járó veszteséget. A Volkswagen homokfutó átépítéseknek nagyon régi időkre visszanyúló hagyománya van, hiszen a klasszikus Volkswagen bogár alvázas kialakításának köszönhetően remek átépítési alapot nyújtott, legyen a cél akár homokfutó, akár trike. Tulajdonképpen a moduláris padlólemez koncepciója kissé visszautal a korai alvázas kialakításra is. A padlólemezbe épített akkumulátor garantálja a merevséget, ezáltal biztonságosabb autók építhetők, a nagy tömegű akkumulátor bizonyos szempontból előnyt is jelent, hiszen az alacsony tömegközéppont kedvező viselkedést biztosít az autóknak kanyargós útszakaszon.

A VW ID.BUGGY elektromos változata nagyobb, mint az eredeti Meyers Manx. Az autóba 62 kWh kapacitású akkumulátor kerül, ami akár 250 km (WLTP) hatótávotra is elegendő, és lehetővé teszi a nagy teljesítményű, hátsó kerekeket meghajtó 150 kW villanymotor alkalmazását, ezzel pedig le is írtuk egy csendes élményautó receptjét.

Az eredeti Meyers Manx dune buggy, amely a Volkswagen ID.BUGGY inspirálója volt.

Az ajtók és a tető hiánya egyedivé varázsolja a szabadidőautót. A minimalista belső kialakításhoz vízálló anyagokat alkalmaztak. A kormánykerék hatszögletű, víztaszító Nappa bőrrel bevonva. Az autó érintőképernyős kezelőszervekkel rendelkezik, a műszerfal digitális műszercsoportot tartalmaz. A hobbiterepjáró 18″ kerekeket kapott BFGoodrich All-Terrain T/A® terepjáró gumiabroncsokkal (elöl 255/55 és hátul 285/60), az alját pedig masszív aluminium burkolat védi. Az utasok védelméről egy esetleges felborulás esetén megerősített szélvédőkeret és a Targa rúd gondoskodik . A koncepcióautó tengelytávja rövid, ennek ellenére az utasok meglepően tágas helyet kapnak, ez is az elektromos hajtás egyik hatalmas előnye.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.