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 Ötmilliárd eurós költségcsökkentést remél Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója attól az átfogó átszervezéstől, amelyet hamarosan bemutat a cég felügyelőbizottságának, június 21-én pedig a vállalat részvényeseinek is – írja a Handelsblatt német gazdasági lap. A megtakarítások fejlesztések, csapatok összevonását és valószínűleg létszámleépítést is magukban foglalnak – nem véletlen a szivárogtatás, amely valószínűleg a reakciókat teszteli. Sokak tyúkszemére léphet A Handelsblatt már állítólag látta a tervezet főbb pontjait, amelyet a konszern egy felsővezetője az elmúlt évtizedek legnagyobb átszervezésének minősített. Hogy ezt hogyan sikerül majd Bluménak elfogadtatnia a szakszervezettel, az jó kérdés, de még emlékszünk rá mekkora ellenállásba ütköztek Herbert Diess hasonló tervei. Oliver Blume A lap birtokába került dokumentumok szerint például csökkenteni akarják a költségeket a beszerzés és az értékesítés területén, ami minden bizonnyal leépítésekkel is jár, de a gyártás sem marad érintetlen. A cégen belül a Volume, azaz mennyiségi gyártás égisze alá bevont Volkswagen személy és haszongépjármű, Škoda, Seat és Cupra márkák szorosabban összefonódnak majd, a gyárak jobb kihasználtságára törekednek a jövőben, ami magyarra fordítva azt jelentheti, hogy kevesebb helyen készülnek majd a testvérmodellek. A csoport osnabrücki gyárát valószínűleg beolvasztják majd a Porschéba, a drezdai üzem helyzete pedig erősen kérdéses. Wolfsburg, a központi üzem az évi egymilliós gyártókapacitását 600 ezerre nyesheti vissza. De a cég vezetője a fejlesztéseket is racionalizálni akarja, mert még mindig túl sok olyan szituációt lát, amikor a tizenkét márka párhuzamosan dolgozik hasonló dolgokon. A tervek összesen hárommilliárd euróval akarják javítani a Volume márkacsoport és további kétmilliárddal az egész konszern pénzügyi eredményét. Szűkebb választék A stratégia része lesz az is, hogy csökkentik a választékot, a márkák kevesebb típust és variánst forgalmaznak majd, megszűnhetnek egyes rétegmodellek. A Volkswagen márka tíz, a Skoda öt, a Cupra három-négy modellcsaládot tarthat majd meg a jövőben. A névadó márkánál érzésünk szerint ebbe beleszámolták a kishaszongépjárműveket is. Az autók platformjai is tovább maradnak majd szolgálatban, mint ahogy azt korábban tervezték, és fejlesztésüket is jobban szétosztják a márkák között. Az Audi különutas megoldásait is visszanyeshetik, a jövőben szorosabb együttműködést, több egyeztetést várnak el a Porschéval és a wolfsburgi központtal. A négykarikás márka felel majd a konszern középkategóriás autóiért, a kis és kompakt autók a volumen csoportnál, például a Škodánál landolnak majd, a luxuskocsik alapjait pedig a Porsche szállíthatja. Blume állítólag azt a feladatot adta a márkák vezetőinek, hogy szimulálják azt a szituációt, mintha külön tőzsdei cégek lennének, és érjenek el házon belül kitűzött haszonkulcsokat. A vállalat nem titkolt célja, hogy növelje a nyereséget, amelyet előtérbe helyez az eladási darabszámokkal szemben. Ezzel együtt meg akarják fordítani a negatív trendeket az amerikai és kínai piacokon, ahol a cég pozíciókat veszített. Nem lesz Trinity-gyár Bár hivatalos döntés csak novemberre várható, az Automobilwoche kapcsolódó anyaga már tényként kezeli, hogy nem épül meg a wolfsburgi üzemtől északra fekvő területen az az új, kétmilliárd eurós gyár, amely a következő generációs Trinity modellt lett volna hivatott gyártani. Helyette a központi gyárat építik majd át – ez azonban kompromisszumokkal jár. Herbert Diess célul tűzte ki, hogy elérjék a Tesla Model 3 tízórás gyártási idejét, amely harmada a Volkswagen ID.3 elkészítéséhez szükséges időnek, és jóval kevesebb annál a 18 óránál is ami a Tiguan gyártásához kell. Ám azzal, hogy nem készül vadonatúj gyár, a lap szerint már a márkánál is elismerik, hogy vissza kell venniük az ambiciózus célokból. Volkswagen Trinity. Christian Vollmer, a német márka termelési igazgatója az Automobilwoche kérdésre válaszul úgy fogalmazott, hogy a tíz óra nagyon ambiciózus cél, amelyet csak bizonyos előfeltételek teljesülése esetén lehet elérni. Bár a gyártás komplexitásának csökkentése továbbra is fontos céljuk, most inkább úgy fogalmazott a vezető, hogy a Trinity gyártása gyorsabb lesz, mint a Tiguané. Gigapress Ha már interjút készíthettek Vollmerrel, akkor a Volkswagen ezt felhasználta egy kis PR-ra is. A vezető az újságíróknak megmutatta az új nyomásos öntéssel készült első és hátsó vázelemeket, amelyeken két éve dolgoznak. A vállalatnál úgy gondolják, tapasztalataik felhasználásával hatékonyabbak lehetnek ezek gyártásában, mint a Tesla. Megnézték mit csinál a versenytárs, és úgy vélik az ő megoldásuk jobb. Az első mintadarab korábbi fotókon a gyártótól. Forrás: Mirco Wöllenstein, VW Vollmer példaként azt említette, hogy ők meglévő berendezésekkel tudták elérni ezt az eredményt és nem kellett nagy, költséges gépeket vásárolniuk, mint a Teslának. A jelenlegi 1:2 arányú prototípusokból több, mint 1000 készült eddig, és 130 másodperces ciklusidőt értek el, azaz ennyi idő alatt készül el egy-egy elem. (A Tesla által vásárolt IDRA gépek 80-90 másodperc alatt végeznek a feladattal – tesszük mi hozzá). A hátsó elem 42 korábbi darabot cserél le, 24 kiló, azaz 10 kilóval kevesebb, mint a korábbi változat, és 30 percet spórol a gyártáshoz szükséges időn. A végső változatban pár jelenleg öntött rész nem lesz majd integrálva, mivel az autók javíthatósága érdekében a sérülékenyebb helyeken külön alkatrészeket használnak majd. A céljuk, hogy most egy teljesen méretarányos 1:1 példányt készítsenek az ID.4-hez, de az egyelőre nem kerül gyártásba, csak tesztelik a technológiát. A Volkswagen présöntvényei a 2028-as Trinityvel debütálnak majd, addig nem látjuk őket autókban, utána viszont Vollmer szerint semmi akadálya annak, hogy további típusokban is megjelenjenek. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!