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 Ötmilliárd eurós költségcsökkentést remél Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója attól az átfogó átszervezéstől, amelyet hamarosan bemutat a cég felügyelőbizottságának, június 21-én pedig a vállalat részvényeseinek is – írja a Handelsblatt német gazdasági lap. A megtakarítások fejlesztések, csapatok összevonását és valószínűleg létszámleépítést is magukban foglalnak – nem véletlen a szivárogtatás, amely valószínűleg a reakciókat teszteli. Sokak tyúkszemére léphet A Handelsblatt már állítólag látta a tervezet főbb pontjait, amelyet a konszern egy felsővezetője az elmúlt évtizedek legnagyobb átszervezésének minősített. Hogy ezt hogyan sikerül majd Bluménak elfogadtatnia a szakszervezettel, az jó kérdés, de még emlékszünk rá mekkora ellenállásba ütköztek Herbert Diess hasonló tervei. Oliver Blume A lap birtokába került dokumentumok szerint például csökkenteni akarják a költségeket a beszerzés és az értékesítés területén, ami minden bizonnyal leépítésekkel is jár, de a gyártás sem marad érintetlen. A cégen belül a Volume, azaz mennyiségi gyártás égisze alá bevont Volkswagen személy és haszongépjármű, Škoda, Seat és Cupra márkák szorosabban összefonódnak majd, a gyárak jobb kihasználtságára törekednek a jövőben, ami magyarra fordítva azt jelentheti, hogy kevesebb helyen készülnek majd a testvérmodellek. A csoport osnabrücki gyárát valószínűleg beolvasztják majd a Porschéba, a drezdai üzem helyzete pedig erősen kérdéses. Wolfsburg, a központi üzem az évi egymilliós gyártókapacitását 600 ezerre nyesheti vissza. De a cég vezetője a fejlesztéseket is racionalizálni akarja, mert még mindig túl sok olyan szituációt lát, amikor a tizenkét márka párhuzamosan dolgozik hasonló dolgokon. A tervek összesen hárommilliárd euróval akarják javítani a Volume márkacsoport és további kétmilliárddal az egész konszern pénzügyi eredményét. Szűkebb választék A stratégia része lesz az is, hogy csökkentik a választékot, a márkák kevesebb típust és variánst forgalmaznak majd, megszűnhetnek egyes rétegmodellek. A Volkswagen márka tíz, a Skoda öt, a Cupra három-négy modellcsaládot tarthat majd meg a jövőben. A névadó márkánál érzésünk szerint ebbe beleszámolták a kishaszongépjárműveket is. Az autók platformjai is tovább maradnak majd szolgálatban, mint ahogy azt korábban tervezték, és fejlesztésüket is jobban szétosztják a márkák között. Az Audi különutas megoldásait is visszanyeshetik, a jövőben szorosabb együttműködést, több egyeztetést várnak el a Porschéval és a wolfsburgi központtal. A négykarikás márka felel majd a konszern középkategóriás autóiért, a kis és kompakt autók a volumen csoportnál, például a Škodánál landolnak majd, a luxuskocsik alapjait pedig a Porsche szállíthatja. Blume állítólag azt a feladatot adta a márkák vezetőinek, hogy szimulálják azt a szituációt, mintha külön tőzsdei cégek lennének, és érjenek el házon belül kitűzött haszonkulcsokat. A vállalat nem titkolt célja, hogy növelje a nyereséget, amelyet előtérbe helyez az eladási darabszámokkal szemben. Ezzel együtt meg akarják fordítani a negatív trendeket az amerikai és kínai piacokon, ahol a cég pozíciókat veszített. Nem lesz Trinity-gyár Bár hivatalos döntés csak novemberre várható, az Automobilwoche kapcsolódó anyaga már tényként kezeli, hogy nem épül meg a wolfsburgi üzemtől északra fekvő területen az az új, kétmilliárd eurós gyár, amely a következő generációs Trinity modellt lett volna hivatott gyártani. Helyette a központi gyárat építik majd át – ez azonban kompromisszumokkal jár. Herbert Diess célul tűzte ki, hogy elérjék a Tesla Model 3 tízórás gyártási idejét, amely harmada a Volkswagen ID.3 elkészítéséhez szükséges időnek, és jóval kevesebb annál a 18 óránál is ami a Tiguan gyártásához kell. Ám azzal, hogy nem készül vadonatúj gyár, a lap szerint már a márkánál is elismerik, hogy vissza kell venniük az ambiciózus célokból. Volkswagen Trinity. Christian Vollmer, a német márka termelési igazgatója az Automobilwoche kérdésre válaszul úgy fogalmazott, hogy a tíz óra nagyon ambiciózus cél, amelyet csak bizonyos előfeltételek teljesülése esetén lehet elérni. Bár a gyártás komplexitásának csökkentése továbbra is fontos céljuk, most inkább úgy fogalmazott a vezető, hogy a Trinity gyártása gyorsabb lesz, mint a Tiguané. Gigapress Ha már interjút készíthettek Vollmerrel, akkor a Volkswagen ezt felhasználta egy kis PR-ra is. A vezető az újságíróknak megmutatta az új nyomásos öntéssel készült első és hátsó vázelemeket, amelyeken két éve dolgoznak. A vállalatnál úgy gondolják, tapasztalataik felhasználásával hatékonyabbak lehetnek ezek gyártásában, mint a Tesla. Megnézték mit csinál a versenytárs, és úgy vélik az ő megoldásuk jobb. Az első mintadarab korábbi fotókon a gyártótól. Forrás: Mirco Wöllenstein, VW Vollmer példaként azt említette, hogy ők meglévő berendezésekkel tudták elérni ezt az eredményt és nem kellett nagy, költséges gépeket vásárolniuk, mint a Teslának. A jelenlegi 1:2 arányú prototípusokból több, mint 1000 készült eddig, és 130 másodperces ciklusidőt értek el, azaz ennyi idő alatt készül el egy-egy elem. (A Tesla által vásárolt IDRA gépek 80-90 másodperc alatt végeznek a feladattal – tesszük mi hozzá). A hátsó elem 42 korábbi darabot cserél le, 24 kiló, azaz 10 kilóval kevesebb, mint a korábbi változat, és 30 percet spórol a gyártáshoz szükséges időn. A végső változatban pár jelenleg öntött rész nem lesz majd integrálva, mivel az autók javíthatósága érdekében a sérülékenyebb helyeken külön alkatrészeket használnak majd. A céljuk, hogy most egy teljesen méretarányos 1:1 példányt készítsenek az ID.4-hez, de az egyelőre nem kerül gyártásba, csak tesztelik a technológiát. A Volkswagen présöntvényei a 2028-as Trinityvel debütálnak majd, addig nem látjuk őket autókban, utána viszont Vollmer szerint semmi akadálya annak, hogy további típusokban is megjelenjenek. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!