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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

Most éppen 2027-re ígéri a Toyota a szilárdtest akkut

elektromosautó-akkumulátor

A Toyota kedden bejelentette, hogy szilárdtest akkumulátort fog piacra dobni autóiban, amely növeli a hatótávot, és csökkenti a jövő villanyautójának költségeit – számolt be róla a Reuters.

A hírre a cég részvényei öt százalékot emelkedtek.

Forradalmi áttörés

A japán autógyártó a sajtónak beszámolt legújabb technológiai fejlesztéseiről, és újításairól is. Mint elmondták, már 2026-ban olyan akkumulátorral szerelik majd autóikat, amely akár 1000 km hatótávra is képes lesz és 20 perc alatt újra lehet tölteni. Emellett új LFP akkumulátorokat is alkalmaznak majd 2026-2027-ben, amelyek a jelenlegi bZ4X-hez képest 20 százalékkal növelik majd a hatótávot, és 40 százalékkal csökkentik a költségeket.

Ám ez nem minden, a Toyota azt is elárulta, 2027-2028-ban debütál majd szilárdtest akkus autója, mivel technológiai áttörést értek el, és megoldották az ilyen akkucellák eddig legnagyobb problémáját, a rövid élettartamot.

De nem csak az akkugyártás terén ígér nagy változásokat a japán márka.

A vállalat a sajtótájékoztatón arról is beszélt, hogy villanyautói a jövőben gigacastingokat, hatalmas alumínium présöntvényeket használnak majd a vázszerkezetben. Emellett elhagyják a jelenlegi futószalagos gyártási modellt, és ahelyett, hogy az alkatrészek utaznának egy futószalagon a munkaállomások között, a félkész autók saját magukat vezetik majd oda.

A vállalat a Mitsubishi Heavy Industriues technológiájának segítségével azt is megvalósíthatónak tartja, hogy villanyautói 0,1-es légellenállási tényezővel bírjanak. A Reuters összeállítása szerint a jelenlegi legalacsonyabb légellenállással a Lucid Air rendelkezik a piacon, amely áttörte a 0,2-es határt és 0,197-et ért el.

A Toyota arról is beszámolt, hogy új eAxle nevű hajtóművei, amelyeket az Aisin és a Denso szállít majd, egy fedél alá hozzák a villanymotorokat és a hajtáslánc egyéb elemeit, ezzel megnövelve a rakteret. A Denso egyébként olyan új szilicium-karbid teljesítményelektronikát is gyárt majd nekik, ami 50 százalékkal csökkenti a villamos hajtás veszteségeit.

Megkezdődtek az 1000 kilométeres villanyautó kiszállításai

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.