A CMBlu Energy, egy organikus elektrolitot alkalmazó folyadékáramos akkumulátorokat fejlesztő német cég egy 11 MWh kapacitású akkumulátorra kapott megrendelést a Mercedes-Benztől. A CMBlu sajtóközleménye szerint az autógyártó a németországi Rastattban található üzemében fogja használni az energiatárolót, ahol a tisztán elektromos EQA modellek is készülnek. A „néhány millió eurós” projekt megvalósítására 2025 második felében kerül sor. Az akkumulátor a gyár napelemei által megtermelt energiát fogja majd eltárolni, ami segíti a vállalatot abban, hogy növelje a megújuló energia arányát az energiafelhasználásán belül. A Mercedes-Benz jelenleg is bővíti megújuló energiás kapacitásait.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 „Az energiatárolás integrálása a gyártási rendszerünkbe, amely egyre inkább megújuló energiából táplálkozik, fontos tényező” – nyilatkozta Jörg Burzer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja a beruházással kapcsolatban Az Organic-SolidFlow nevű akkumulátor a CMBlu szerint nem igényel kritikus nyersanyagokat, és szinte teljes mértékben újrahasznosítható. A felhasznált elektrolit szerves, nem gyúlékony, nem robbanékony, és több mint 10.000 töltési ciklust is kibír. Az előállításához felhasznált alapanyag a lignin, amely a cellulózgyártás során keletkező melléktermék. A folyadékáramos akkumulátorok további előnye, hogy a tartályok méretének, illetve az elektrolit mennyiségének növelésével viszonylag olcsón skálázhatóak, így a hosszabb távú energiatárolásra gazdaságosabb megoldást jelenthetnek a jelenleg elterjedt lítium-akkumulátoroknál. A gyárakban alkalmazott akkumulátorok lehetővé teszik a villamosenergia terhelések kiegyensúlyozását a fogyasztási csúcsok csökkentése, illetve a nap során jelentkező terhelések völgyidőszakokra történő átcsoportosítása révén. Ezek a kiegyenlítő funkciók csökkentik a hálózati és rendelkezésre állási díjakat, optimalizálják a villamosenergia-tarifákat, illetve elkerülhetővé teszik a költséges kapacitásbővítéseket. Emellett természetesen a saját fogyasztásra termelő napelemes rendszer kihasználtságát is növelhetik, ami szintén fontos eleme az energiaköltségek csökkentésének. A 2014-ben alapított CMBlu – melynek az egyik fő befektetője az osztrák Strabag – 2024 harmadik negyedévében tervezi beindítani a terméke sorozatgyártását. Nem kell azonban hónapokat várnunk, sem Németországig utaznunk, ha működés közben szeretnénk látni az általuk fejlesztett energiatárolót. Mint arról korábban írtunk, a burgenlandi Somfalván tavaly üzemelték be a német startup első akkumulátorát, amely egy fotovoltaikus-szélenergiás hibrid erőmű hálózati integrációját segíti elő. Folyadékáramos akkumulátorok már Magyrországon is épülnek, ezekben azonban nem szerves, hanem vanádium alapú elektrolitot alkalmaznak. Már a második folyadékáramos akkumulátor épül a Dunántúlon dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!