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
auto
2024. 04. 30. kedd

Már most hatalmas siker a Xiaomi villanyautója

elektromos autó

Csütörtök délután végre megtörtént, ami karácsony óta lázban tartotta a kínai autóvásárlókat és az autórajongókat világszerte: kiderült, mennyibe kerül a Xiaomi legelső modellje, a teljesen elektromos meghajtású SU7.

Retteghet a konkurencia, kiderült mennyibe fog kerülni a Xiaomi SU7

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

A villanyautó vételára sokakat meglepett, a legtöbben ugyanis 300.000 jüan környékére becsülték az alapváltozat indulóárát, ám mint kiderült, legolcsóbban 215.900 jüanba, átszámítva körülbelül 10,9 millió forintba fog kerülni az elsősorban telefonjairól és más okoseszközeiről ismert kínai cég autója. A sportszedánt ezzel ráadásul a Tesla Model 3 alá árazták, mely 245.900 jüannál kezdődik. Úgy tűnik, a vásárlók is elégedettek az árral.

A Xiaomi az értékesítést indító rendezvényt követően nem sokkal már közzé is tett egy gyors helyzetjelentést, melyben elmondta, hogy a több mint kétórás előadást 2 milliónál is többen követték élőben a WeChat kínai közösségimédia-platformon.

Az emberek ráadásul nemcsak nézték a bemutatót, de sokan rögtön a konfigurációnál kötöttek ki: a rendelés kezdetétől számított első 4 percben 10 ezer megrendelést kapott az SU7, a következő 3 percben ez 20 ezerre nőtt, az első 27 perc elteltével pedig az 50 ezredik rendelés is befutott. Az érdeklődők aktivitása ezután még tovább folytatódott, 24 óra leforgása alatt összesen 88.898 rendelést adtak le.

A Xiaomi tájékoztatása szerint ez a szám magában foglalja a már fix konfigurációval leadott, tényleges vásárlási szándékot jelző megrendeléseket, amelyek esetében a foglaló nem visszatérítendő, valamint a hét napig a foglalási díj bukása nélkül visszamondható rendeléseket is.

A cég hozzátette, hogy a Kínában bevett gyakorlattal szemben, miszerint jellemzően a vásárló 1-3 napig állhat el a rendeléstől vagy módosíthatja azt, ők április 30-ig hét napra bővítették ezt a „habozási időszakot”. Ennek oka, hogy rengeteg a jelentkező a tesztvezetésekre, és több időt szeretnének adni az ügyfeleknek megismerni az SU7-et: naponta átlagosan 90-120 embert fogadnak minden üzletben, a most foglalóknak pedig 3-5 napot kell várniuk, hogy elvihessék kipróbálni a villanyautót. A modellt a Launch Event előtt Kína 29 városában összesen 60 bemutatóteremben volt kiállítva.

Arról egyelőre sajnos nem kaptunk hivatalos információt, hogy mekkora gyártási kapacitással tervez a Xiaomi, így nem tudni, mekkora várólistán találják majd magukat a vásárlók, de korábbi híresztelések szerint júliusra már havi 10.000 példány is készülhet az autóból.

A bemutató után egyébként arról is felröppentek a hírek, hogy még az idei évben leleplezi következő modelljét a Xiaomi, ami egy közepes/nagy méretű SUV lesz, és a tisztán elektromos mellett hatótávnövelt változat is készülhet belőle.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.