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 Ismét sok villanyautót törtek össze az EuroNCAP szakemberei, mégpedig szándékosan, hogy tudjuk, melyikben, avagy melyikkel szemben mennyire vagyunk biztonságban. Természetesen most is sok ötcsillagos eredmény született, de azért a részletekben vannak különbségek. Öt csillag és ami mögötte van Az EuroNCAP legújabb teszteredményei között 14 olyan típust is találunk, amely elektromos, vagy van elektromos változata is. Ezen a linken az összes eredmény megtalálható, rendezhető, részletekbe menően elolvasható a jelentés is, ha esetleg kiszemelt autónk a listán van és szeretnénk megnézni mennyire biztonságos. Mi most itt vizsgálati kategóriánként kiemeljük az élmezőnyt, és kitérünk pár gyengébb teljesítményre is. Bár az EuroNCAP-hez hasonló intézetek nem szeretnek a csillagoknál részletesebb pontszámot közölni, az összesített értékelés oszlop tetejére kattintva a Tesla Model 3 (Highland), Polestar 3, Audi A6 e-tron sorrend alakul ki. A Tesla legolcsóbb modelljét legutóbb 2019-ben tesztelte a szervezet, akkor még az első generáció járt náluk. A típus már hat éve is felhívta magára a figyelmet a kiemelkedő eredményével, de mivel azóta legalább kétszer, legutóbb 2023-ban frissültek az intézet követelményei és tesztmódszerei, a számok nem összehasonlíthatóak. A Polestar 3 és az Audi A6 e-tron vadonatúj típusok, így nekik nincs korábbi tesztjük. Az A6, mint típusnév ugyan ezer éve létezik, de ez egy teljesen más, új autó. A felnőtt utasok védelmére pont ez a modell, az A6 e-tron kapta idén a legjobb eredményt, 92 százalékot. Egyedül a frontális ütközésnél mértek a kívánatosnál némileg magasabb határértékeket a hátsó utas mellkasán, illetve az oszloptesztnél lett a sofőr mellkasa narancssárga a szemléltető ábrán, ami marginális védelmet jelent. Az A6 mögött egymással holtversenyben, 90 százalékos eredménnyel végzett a Polestar 3, az MG S5, a Voyah Courage (Dongfeng márka) és az új Tesla Model 3. A gyermekek védelemeben 2025-ben eddig a Model 3, a Sealion 7 és a Polestar 3 kapták a legmagasabb pontszámot, 93-93 százalékot. Mindegyik típusnál minden testrész megfelelő védelmet kapott. Az EuroNCAP külön kategóriaként kezeli a közlekedés sérülékenyebb résztvevőinek védelmét. Ez elsősorban a biciklistákat és a gyalogosakt jelenti és azt vizsgálják, mennyire tudja az autó önmagától elkerülni a gázolásokat, ha pedig véletlenül mégis megtörténik a baj, mennyire védi őket. Ezen a listán a Tesla Model 3 végzett az élen, hat százalékkal megelőzve a második Geely EX5-öt és hét százalékkal az MG S5-öt. A Tesla vezetéstámogató rendszerének biztonsági funkciói gyakorlatilag minden esetben megelőzték a bajt, egyedül a rátolatásos baleseteknél van még mit javítani. Gázolás esetén 83 százalékos eredményt kapott az autó orra – leginkább az A-oszlop jelent veszélyt a szerencsétlenül járt emberre. Az utolsó kategória az aktív biztonsági rendszereket teszteli, ahol érdekes eredmény született. Holtversenyben első lett a Tesla rendszere – ezen talán senki nem lepődik meg, de ugyancsak 87 százalékra vizsgázott a Voyah, amely egy új kínai márka az európai piacon. Sereghajtók A tesztek során többnyire ötcsillagos eredmények születtek, de a villanyautók között a Kia EV3, az Opel Grandland, illetve márka és platformtársai a Peugeot 3008 és 5008 csak négy csillagot kaptak. A koreai típus az opcionális biztonsági csomaggal viszont megkapja az ötödik csillagot is. A Jaecoo 7 plug-in hibrid is ötcsillagos lett. Felnőtt utasait legkevésbé a Jaecoo 7 PHEV védi (81%) és a gyermekeknél is ez kapta a legalacsonyabb pontszámot, 80 százalékot. A sérülékeny forgalmi szereplőket is egy kínai autó a Hongqi E-HS9 veszélyezteti leginkább (73%), de az amúgy jól szereplő Audi A6 e-tron is alulról a második lett ebben, nem sokkal jobb eredménnyel (75%). Az aktív biztonság terén a Stellantis hármasa, a Grandland, 3008 és 5008 lettek a sereghajtó, mindössze 62 százalékkal. Végül említsük meg a Renault 4 E-techet is, ami technikailag az EuroNCAP listáján 2024-es modell, de ennek eredménye is most látott napvilágot. A francia autó négy csillagot kapott, felnőttvédelme 79 százalékos, a gyerekeknél 85 százalékot kapott, 73 százalékra vizsgázott a sérülékeny részvevőkkel szemben, míg aktív biztonsági, ütközésmegelőző rendszerei csak 63 százalékot kaptak. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!