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 A CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) és a China Communications and Transportation Association közösen bemutatta a nehézgépjárművek számára kifejlesztett új generációs akkumulátorcsere-rendszert Datong városában, Kínában. Az eseményen debütált az a 75# jelzésű szabványosított cserélhető akkumulátorblokk is, amely a partnerek szerint kulcsfontosságú eleme lesz az elektromos teherszállítás és logisztika terjedésének. Robin Zeng, a CATL elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a nehézgépjármű-szegmens robbanásszerű növekedés előtt áll, amelyet az elektromos átállás és a logisztikai költségek csökkentésének kettős nyomása hajt. A vállalat célja, hogy 2030-ra kiépítsen egy országos, nyolc kelet-nyugati és tíz észak-déli gyorsforgalmi útvonalat lefedő akkumulátorcsere-hálózatot, amely Kína logisztikai kapacitásának 80%-át lefedi.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 A CATL eddig több mint tíz járműgyártóval működött együtt, és több mint 30 alvázalapú cserélhető akkumulátoros teherautó-modell bevezetésében vett részt, amelyek kompatibilisek az új 75# akkupakkal. Az akkumulátorgyártó vállalat elmondása szerint az új 75# akkumulátorblokk három legnagyobb előnye a legalacsonyabb teljes életciklusra vetített tonna-kilométer költség, az iparágvezető biztonsági teljesítmény, valamint a magas szintű szabványosításból adódó tökéletes kompatibilitás a cserélhető akkumulátoros járműmodellekkel. A CATL QIJI névre keresztelt akkumulátorcsere-állomása adaptív tengelytáv-állítást és pozíciószabályozást tesz lehetővé, így a meglévő nehézgépjármű-modellek 95%-ával kompatibilis. Az eseményen bemutatott új generációs állomás akár napi 700.000 kWh akkukapacitás cseréjére alkalmas. 2025-ig összesen 300, a nehéz teherjárművek számára tervezett akkumulátorcsere-állomás létesítését tervezi a CATL az ország 13 kulcsfontosságú régiójában, köztük a Pekingi-Tiencsini-Hebei térségben, a Jangce-folyó deltájában és a Kínai Nagy-öböl térségében. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!