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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Az elektromos autók kapcsán még mindig gyakori aggodalom a gyártás környezeti terhelése.

Most a Redwood Materials egy újabb potenciális problémát készül orvosolni.

Közelebb hozzák

Az akkumulátorok gyártásának környezeti terhelése kapcsán rengeteg fejlesztés történt már az elmúlt évben is. A CATL LFP akkujához például nem kell drága nikkel és problémás kobalt, a Tesla szárazelektródás gyártása pedig rengeteg helyet és még több energiát spórol meg azzal, hogy nem kell hatalmas kemencékben kiszárítani a nedvesen felvitt anód és katód anyagokat.

A bányászat kérdésére hosszú távon jó válasz az újrahasznosítás, de egy-két évtizedig még biztosan nem fedi le a keresletet. Aminek kapcsán viszont már most is sokat lehet tenni, az az alapanyagok gyártásának földrajzi helye, azaz el kell érni, hogy ne minden Kínában készüljön, sokkal inkább az adott akkugyárhoz közel kerüljön legyártásra.

A Redwood Materials még idén megkezdi az újrahasznosított akkumulátorokból kinyert réz visszaforgatását a gyártásba. A vállalat arról számolt be, hogy Nevadai telephelyükön rézfóliát fognak előállítani – ez egy fontos alapanyag, ugyanis a cellagyárban erre viszik fel az anód alkotóelemeit.

A Redwood szerint ezzel 83%-kal csökkentik a gyártási és szállítás CO2 lábnyomát. Logikusan, az első ügyfelük is pár sarokra van csak, ugyanis ez nem lesz más, mint a Panasonic North America, azaz a Tesla Gigafactory néven ismert nevadai akkugyár.

A bejelentés talán nem lep meg senkit aki tudja, hogy a Redwood Materials alapítója és vezetője a Tesla egykori egyik alapítója és technológiai igazgatója, JB Starubel.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.