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 A Mercedes-Benz és a Bosch évek óta dolgozik rajta, hogy a márka autói ténylegesen egyedül, önállóan tudjanak parkolóhelyt keresni és parkolni. A két cég most bejelentette, hogy a német közlekedési hatóság engedélyt adott a rendszer éles használatára. Az autógyártó és partnere a rendszert négyes szintű parkolásként emlegeti, utalva az SAE által definiált négyes szintű, sofőr nélküli önvezetésre. De azért a történetben van egy kisebb csavar. Nem úgy ahogy gondolod Talán még az önvezetés iránt szkeptikusok, vagy annak gondolatát éppen szenvedélyesen utálók is egyetértenek azzal, hogy roppant bosszantó és időrabló dolog az üres parkolóhely megkeresése, és az autó leparkolása. Sokkal kényelmesebb lenne, ha a bevásárlóközponthoz, repülőtérhez, vagy az utcán található bolthoz, étteremhez érve a kocsiból kiszállnánk, aztán az autó magától elmenne parkolót keresni és ezzel nem nekünk kellene bajlódni. Forrás: Bosch Ilyenkor már az sem nagyon érdekelné az embert, ha a kocsinak pár kört meg kellene tennie mire találna egy szabad helyet, hiszen a sofőr ilyenkor már rég a dolgát végzi. Még jobb, ha amikor már indulnánk tovább, a kocsi elénk is jön, és nem nekünk kell elsétálni a parkolóig – főleg mondjuk ha rossz az idő. Nos a Mercedes és a Bosch rendszere valami hasonlóra képes, ezért hívják ők négyes szintűnek, de azért van a történetben egy kis szépséghiba. Ehhez az elektronikai partnernek ugyanis berendezésekkel kell felszerelnie az adott parkolóházat, a rendszer csak így működik. A két cég először 2017 nyarán demonstrálta a koncepciót, és 2019 óta elérhető a szolgáltatás a Mercedes-Benz saját múzeumának parkolójában. Most felszerelték az első külsős helyszínt, a stuttgarti reptér Apcoa parkolóházának 6. emeletét is a Bosch berendezésivel és megkapták hatósági engedélyeket is. Tehát ahhoz, hogy ez mindenütt működjön, a világ összes parkolóját fel kellene szerelni ezekkel az eszközökkel, mivel az autó önmagától, csak a saját rendszereire hagyatkozva nem képes a a feladat megoldására. A szolgáltatás egyébként egyelőre csak a 2022 júliusa után gyártott EQS modellekkel érhető el. Jön a 3-as szintű vezetéstámogatás a Stellantis autóiba A Mercedes-Benz mostanában egyre nagyobb figyelmet fordít arra, hogy az önvezető technológia élvonalába tartozó vállalatnak tűnjön, azonban eddig bemutatott szolgáltatásai több apróbetűs részt tartalmaznak, mint egy lakáshitel szerződés. A gyártó egy éve arról adott hírt, hogy az S-osztály és az EQS lettek Európában az első autók, amelyek már hármas szintű önvezetéssel rendelkeznek. Azonban – egyelőre legalábbis – a két típus csak pár előre, HD térképekkel lefedett német autópálya szakaszon, maximum 60 km/h sebességnél (tehát araszoló forgalomban), sávváltás nélkül, nappal, jó időjárási körülmények mellett tudja ezt a szolgáltatást, és csak akkor, ha az úton nincs sehol lezárás, felújítás, alagút, vagy fizető kapu. Technikailag ez nem lényegesen több, mint amit a legtöbb jó minőségű kettes szintű rendszer tud. A fontos különbség az, hogy a szigorúan megszabott feltételek mellett a rendszert nem kell felügyelnie a sofőrnek, az autó döntéseiért a gyártó vállalja a felelősséget. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!