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
auto
2024. 04. 27. szombat

Előre hozza a modellfrissítéseket a Volkswagen

elektromos autó

Nem csak a Volkswagen Csoport, de a Volkswagen márka élén is viszonylag friss vezetés áll – Thomas Schäfer idén július óta irányítja a konszern központi, névadó autógyártóját.

Mostanra sikerült átnéznie mi hogy áll, és úgy tűnik már döntés is született pár fontos kérdésben.

Ráncfelvarrások és új modellek

Az első modellek amelyek megújulnak az ID. 3 és az ID. 4 lesznek – számol be róla az Automobilwoche német szaklap.

Az ID. 3 új változata már jövő februárban, vagy márciusban, míg a frissített ID.4 egy évvel később érkezhet. A változtatások elsősorban a sokat kritizált anyagminőségen fognak javítani – főleg az ID 3. esetén jegyezték meg sokan, hogy sok benne a kopogós kemény műanyag.

Az anyagminőséget, az operációs rendszert, no meg a zongoralakkos kapacitív gombokat sokan kritizálták.

Az ígéretek szerint azonban egy másik fájó pont, a fedélzeti rendszerek stabilitása is javulni fog, és nagyobb központi kijelző, intuitívabb felhasználói felület kerül a kocsikba. Arról már korábban beszámoltunk, hogy a cég megerősítette, hogy a sokak által szenvedélyesen gyűlölt érintésérzékeny, zongoralakkos gombokat rendes kapcsolókra cserélik. 

A változások egyébként már kívülről is láthatóak lesznek, ugyanis egy menedzser szerint

újra átgondoljuk a formatervet és mindent megváltoztatunk amit csak lehet.

Reméljük azért túl messzire nem mennek, mert, bár nyilván ez szubjektív, de nekünk kifejezetten teszik az ID sorozat külső formanyelve, talán csak azt kívánjuk, hogy többet tartottak volna meg az eredeti prototípusok bátorságából.

A Volkswagen ID.3 egykori prototípusa.

Olcsóbbak és drágábbak

A lap információi szerint valóban végleg elkaszálták az ID. Life kódnéven futó olcsó modellt – de csak a dizájnt, nem az ID. 2-t. A tervezőcsapat állítólag nemrég bemutatta az új terveket, és azok egyöntetű tetszést arattak a vezetőségnél, így

2025 körül érkezhet a 25 ezer eurós ID. 2 és annak crossover változata az ID. 2X.

De nem csak az  olcsóbb modell kap crossovert, állítólag lesz egy ID. 3X is, ami nem az ID. 4 helyére, hanem az SUV és az ID. 3 közé lesz pozícionálva, és saját, markánsan különböző dizájnt kaphat.

A vállalat továbbra sem adta fel azt sem, hogy legyen egy még olcsóbb, 20 ezer eurós villanyautója is, de állítólag az ID. 1 tervezését a Škodára bízták.

Ugyanakkor nagyobb, drágább modellek is érkezhetnek a kínálatba, például az ID. 7 névre hallgató, elektromos Passatként aposztrofált nagyméretű szedán, amit állítólag az új márkaigazgató személyesen nyomott át még Herbert Diess ellenében. 2026-ig tíz új villanyautót terveznek felvenni a kínálatba.

Ég veled ID.Life: újra kell tervezni a VW szuperolcsó villanyautóját

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.