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 Százharminc éve állították ki az első magyar forgalmi engedélyt, 1910 óta kötelező és összesen hatszor újult meg pályafutása alatt. A Magyar Elektrombilitás Egyesület szerint itt az ideje egy újabb frissítésnek, mert alapvető fontosságú információk hiányoznak belőle. 1892. november 26-án íródott az a levél, melyben Budapest rendőrkapitánya hozzájárulását adja Hatschek Béla lát- és műszerésznek ahhoz, hogy „Benz mozdonykocsiját” használhassa a városban. A Magyar Autóklub ingyenesen látogatható kiállítással emlékezik meg erről az eseményről, amelyen látványos fényképek és szöveges ismertetők mellett egy Benz Patent-Motorwagen-másolat is megtekinthető. A kiállítás karácsonyig tart nyitva az Autóklub szolgáltatóközpontjában (1043 Budapest, Berda József utca 15., A épület) 8 és 15 óra között. A kiállítás megnyitóján előadást tartott Dr. Négyesi Pál újságíró, oldtimerszakértő (fotó: Magyar Autóklub) Az évforduló apropóján a Magyar Elektromobilitás Egyesület (ELMOB) az aktuális forgalmi engedély fontos hiányosságaira hívja fel a figyelmet. A dokumentum egyebek mellett nem tartalmazza az akku kapacitását, a motorok darabszámát, az összes villanymotor azonosítószámát és a maximális töltési teljesítményt sem. Az elektromos autóknál az összkerékhajtást nem kardántengely, hanem több villanymotor használatával oldják meg. Egyes típusokban akár három vagy négy elektromos motor is megtalálható. A mai magyar forgalmi engedély azonban nem tartalmaz információt a motorok darabszámáról. A motorszámot be kell írni az erre szolgáló mezőbe, de arra nincs lehetőség, hogy ha egy autóban több motor van, akkor mindegyik adat bekerüljön a dokumentumba. Megérett a felülvizsgálatra a 130 éves forgalmi engedély Az elektromos járművek akkumulátorának kapacitását azért is bele kellene írni a forgalmiba, mert az adat hiánya megnehezíti a használtautó-vásárlók hiteles információhoz jutását. Számos típus többféle akku kapacitással került forgalomba, így a pontos adatra esetenként csak szakszervizes átvizsgálás során derül fény. Az ELMOB egy konkrét példával szemlélteti a problémát. A Hyundai Ioniq 5 modell háromféle akkumulátor kapacitással került eddig piacra, 58 kWh-s, 72 kWh-s, valamint 77 kWh-s akkumulátorral. A Magyarországon jelenleg használt forgalmi engedélyből ez az adat nem derül ki, így a használtautó vásárlóknak nagyon résen kell lenniük, hogy ne érje őket kár. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!