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 A Tesla jelenleg Texasban készül megépíteni első saját lítium finomítóját, mivel az értékes érc feldolgozásának szűk keresztmetszetét érzik az egyik legnagyobb problémának, és úgy érzik, hogy a piac nem reagál elég gyorsan a kapacitások kiépítésével. De arról is többször beszéltek már, hogy ha kell, attól sem riadnak vissza, hogy saját bányáik legyenek. Úgy néz ki, hogy kell. Nem szeretnék, de meglépik A Tesla vezérkara elemzői kérdésekre az elmúlt években már több konferenciahíváson fogalmazott úgy, hogy nem feltétlenül szeretnének még egy új feladatot magukra rántani, és mondjuk beletanulni a bányaiparba is, de ha úgy látják, hogy ez elengedhetetlen a terveik eléréséhez, akkor az sem kizárt, hogy bányát, vagy bányavállalatot vásárolnak a jövőben. A múlt hét végén robbant a hír az amerikai tőzsdén, hogy a Tesla tárgyalásokat folytat a Sigma Lithium felvásárlásról, amely egy 3 milliárd dolláros bányavállalat. A hírt a Bloomberg szellőztette meg. Az információk alapján a kanadai vállalat nagyon közel áll hozzá, hogy megkezdje a mennyiségi kitermelést a barzíliai bányájában, amely idén áprilisban nyílhat meg. A projekt egy 50 kilométerre lévő vízerőműből kapja majd az áramot a működéshez, ami jelentősen csökkenti majd a kitermelés szén-dioxid lábnyomát – írja a Reuters híre. Forrás: Sigma Lithium A Sigma 191 km2-en négy terület bányászati jogait szerezte meg, és ezek legnagyobbján 2018 óta már egy pilot projekt keretében folyik a termelés próbafázisa. A hamarosan induló ipari méretű kitermelés az első fázisban évi 36.700 tonna lítium-karbonátnak megfelelő mennyiségű ércet termel majd, ám 2024 közepére, a második és harmadik fázis indulásával ezt évi 104.100 LCE, tehát lítium-karbonát ekvivalens mennyiségre növelik majd, amivel a világ negyedik legnagyobb lítium előállítói lesznek. Forrás: Sigma Lithium A vállalat azt ígéri, hogy a feldolgozójuk olyan eljárással üzemel, amely nem alkalmaz veszélyes vegyi anyagokat, a melléktermék pedig 100 százalékban felhasználható a kerámiaiparban. A bányavállalat adatai alapján nagyjából 13 évre elegendő készletek vannak a területen. Hogy ez a mennyiség mennyire elég azt nyilván pontosan nem tudjuk, de korábbi adatok alapján kevéssel évi 2 millió 78 kWh-s akkumulátornak felelhet meg a mennyiség. A hírek szerint a Tesla még nem állapodott meg az eladókkal, mivel sokallja az árat, amit a Sigma legnagyobb tulajdonosa kér, ám a hír elég volt ahhoz, hogy tőzsdezárás után 24 százalékkal erősödjenek a bányavállalat értékpapírjai. (A Tesla részvényei érdemben nem mozdultak meg). A hír kapcsán egyébként az is felmerül, hogy a Tesla felvásárlásának milyen hatása lehet más autógyártókra. A Sigma Lítium egyik prezentációja szerint például az egyik ügyfelük a z LG lenne, amely utána a GM, a Stellantis, az Audi és a Porsche számára készítene az alapanyagból akkumulátorokat. A Tesla egy korábbi akvizíciója, a német Grohmann Engineering 2017-es megvétele komoly fejfájást okozott a leányvállalat egykori autóipari ügyfeleinek, amikor a szerződéseket nem újították meg. Így az is kérdés a Sigma milyen meglévő szerződésekkel bír és azok még felmondhatók-e. Megérkezett az akkumulátor-útlevél Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!