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
auto
2024. 04. 19. péntek

Jim Farley mostanában nagyon őszintén nyilatkozik a vállalat előtt álló kihívásokról amiket az elektromos átállás kapcsán kell megoldaniuk.

A Ford vezérigazgatója most ismét magára irányította a figyelmet – írja a Barrons.com

Átalakulás

Farley, a Ford pénzügyi igazgatója John Lawler társaságában látogatott el a napokban a Wolf Research által szervezett konferenciára, ahol eléggé provokáló kérdést kapott. A moderátor azzal szembesítette a cégvezetőt, hogy nemrég 100 befektető között végeztek közvéleménykutatást, ahol azt kérdezték, hogy

vajon a Ford, vagy más hagyományos gyártók képesek lesznek-e annyira hatékonyan – értsd. olcsón – villanyautókat gyártani, mint a Tesla. A válaszadók 92 százaléka szerint a válasz egyértelmű „nem” volt, ám ami a legmeglepőbb hogy Farley közéjük sorolja magát. „Én egyetértek azzal a 92 százalékkal” – mondta a Ford vezérigazgatója.

Farley szerint éppen ezért döntöttek úgy, hogy kettéválasztják a céget egy Ford Blue nevű, a hagyományos autókat gyártó egységre, és a Ford Model e-re, ami a villanyautókért felel idén év elejétől. A Ford március 23-án még külön oktatást is szervez arról, hogy hogyan kell mostantól értelmezni pénzügyi eredményeiket, hiszen az első negyedévet már így, külön-külön jelentik le. Ám abból nem csinálnak titkot, hogy a Model e egyelőre még nem lesz nyereséges, mert ahhoz először el kell érnie egy magasabb gyártási darabszámot.

Jim Farley, a Ford vezérigazgatója.

A vállalat célja, hogy az évtized második felében 8% körüli működési eredményt érjen el a villanyautós üzletágban, ami magasabb, mint jelenleg a hagyományos autóikon realizált nyereség. A vezető szerint, ha a mérnökök egy csoportja kizárólag az elektromos projekteken dolgozik, akkor hatékonyabb, jobb dizájnokkal állnak majd elő.

Farley elmesélte, hogy amikor korábban a mérnökeit kérdezte, azok azt mondták, hogy a Mach-e dizájnja nem kevésbé hatékony, mint a hagyományos modelleké, ám, mint mondta, a valóság az, hogy az autói vezetékei 1,6 kilométerrel hosszabbak, 30 kilóval nehezebbek, és 500 dollárnyi akkumulátorba kerül csak az, hogy ezt a súlyfelesleget az autó magával cipelje.

Ford: 2025-től lehet nyereséges a villanyautó gyártásunk

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.