Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Kisebb lesz, valamint kevesebb áramot, és kevesebb vizet igényel majd a CATL debreceni akkugyára, miközben a tervezett gyártási kapacitás marad az eredetileg meghirdetett 100 GWh/év – tudta meg a Világgazdaság. Tovább optimalizálták a terveket. Mérhető reszelgetés Valószínűleg a negatív lakossági reakcióktól nem független, hogy a CATL most már hivatalosan is módosított a magyar projekt tervein, és a tervezett gyártósorok összevonásával és továbbfejlesztésével jelentősen csökkenteni tudta a gyár igényeit. Miközben a megcélzott éves volumen marad, az épületek alapterülete 13 százalékkal csökken – a központi cellagyártó épület például 152 ezer négyzetméterről 135 ezerre zsugorodik. A cég arról beszélt a gazdasági lapnak, hogy egyes gyártóegységeket összevont a gyártáshoz nem kapcsolódó egységekkel, valamint tovább korszerűsítette a telepíteni kívánt gyártósorokat is. Ennek következményeképp az üzem energiaigénye 25, vízigénye 10 százalékkal csökkent. Ezért a vállalat arra kérte az illetékes hatóságokat, hogy vizsgálják felül a korábban benyújtott terveket és a hivatalos engedélyek is a kisebb energia, víz és helyigényt tükrözzék. A CATL akkumulátorgyár építési területe a Déli Ipari Parkban Debrecen közelében 2023. február 23-án – Fotó: Czeglédi Zsolt / MTI Korábban az üzem napi vízigényét 3400 köbméterben jelölték meg, ám ez most 3075 köbméterre módosult. Ebben a legnagyobb tétel a hűtőtornyok éves 775 ezres fogyasztása, amely a teljes szükséglet 70 százalékát teszi ki, ám a cég lapunknak korábban arról beszélt, hogy ezt szürkevízzel, azaz tisztított szennyvízzel oldják majd meg. A CATL azt is hangsúlyozta a Világgazdaságnak, hogy nem csak a magyar, de minden EU-s előírást is be fognak tartani a gyár építése és üzemeltetése során. Így gyárt akkut a CATL Debrecenben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!