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
auto
2024. 05. 06. hétfő

Első képek az Opel Experimental tanulmányról

elektromos autó

Végre „egészalakos” képeket közölt az Opel az Experimental tanulmányról, amely bemutatja, hogy képzelik az Opelnél a jövőt.

A koncepcióautó egyszerre feltűnő és letisztult. Új fejezetet nyit az Opel formafilozófiájában. Komoly hangsúlyt kapott a kedvező aerodinamika. Nem csak a sziluett áramvonalas, az egyes részletek, például az első-hátsó légterelők és a hátsó diffúzor is hatásosan csökkentik a légellenállást is.

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

A hátsó diffúzor helyzete a pillanatnyi forgalmi szituációktól függően változik, és a Ronal keréktárcsákat is háromrészes, aktív áramlásjavító elemekkel szerelték fel, a gumikat pedig a Goodyear szakembereivel közösen fejlesztették, alapanyaguk újrahasznosított.

Az utastér tágas és  világos, az ülések könnyűszerkezetesek, az információkat a head-up kijelzők új generációja jeleníti meg. A külső méretek Opel Experimental tanulmányt a kompakt kategóriába sorolják, az utastér egy méretosztállyal magasabb szintű tágasságot kínál.

A kormány steer-by-wire rendszernek köszönhetően a kormánykerék egyszerűen félrehúzódhat, amikor nincs rá szükség, de a mechanikus kormányzási elemek egy részének elhagyásával a jármű tömegét is sikerült csökkenteni.

A könnyűszerkezetes adaptív ülések 3D-s hálószerkezete könnyű és erős, így az ülések a szokásosnál jóval kevesebbet vesznek el a hasznos térből, de közben a kényelem sem csökken.

A minimalizálására való törekvés használat közben is tetten érhető, ennek neve Pure Experience. A járművezető személyre szabhatja az információs folyamot az autó Tech Bridge-én keresztül, amely a már ismert Pure Panel legújabb változata.

Képernyők helyett az információk természetes beszédhanggal is kezelhető, mesterséges intelligenciával támogatott kivetítéssel jelennek meg. A lebegő, áttetsző Pure Pad – amelyen keresztül a leggyakrabban használt funkciók elérhetők – az első középső kartámasz előtt található, és a vezető igényei szerint konfigurálható.

A tisztán elektromos crossover tanulmány élőben szeptember 5. és 10. között lesz megtekinthető a Müncheni Autószalonon, ahol a sorozatgyártáshoz már jóval közelebb álló Opel újdonságok is bemutatkoznak.

Három világpremierrel érkezik az Opel Münchenbe

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.