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 A GM Crusie nevű leányvállalata az egyik legismertebb robotaxi cég. Még fejlesztés alatt álló szolgáltatásukat idén terjesztették ki San Francisco teljes területére, de a helyiek tiltakozásával kísért éles üzemnek botrányos vége lett, amikor október elején egy – másik, ember vezette autó által már előzőleg elütött – gyalogost métereken át vonszolt maga alatt az egyik autójuk. A felháborodást nem is csak maga a baleset, hanem az okozta, hogy a felügyeleti szerv szerint a Cruise megpróbálta eltitkolni előlük az eset kellemetlenebb részleteit, így engedélyüket azonnali hatállyal felfüggesztették. Pár nappal később a vállalat, önként, egész Amerikában leállította a szolgáltatását, a korábban lelkes japán partner, a Honda pedig két hete úgy döntött, hogy nem fektetnek több pénzt a GM leányvállalatába. Most vezéráldozatot is követelt a botrány. A sorry nem volt elég Kyle Vogt, a Cruise alapítója és vezérigazgatója november 18-án, egy szombati napon emailben kért bocsánatot a cég teljes stábjától, és magára vállalta a felelősséget. A belső levelezést a Reuters olvasta, és beszámolójuk szerint ebben Vogt úgy fogalmaz, hogy mint CEO teljes felelősséget vállal a történtekért, és nem keres kifogásokat, nem próbálja meg cukormázzal leönteni a kellemetlen tényeket. A korrekt felelősségvállalás azonban úgy néz ki, nem volt elég, két nappal később ugyanis a szakember azt is bejelentette, hogy lemond pozíciójáról. A GM vezetősége az alapító saját döntésének titulálta a lépést. Today I resigned from my position as CEO of Cruise. (1/5) — Kyle Vogt (@kvogt) November 20, 2023 Vogt az X-en publikált bejegyzésében arról beszélt, hogy tíz éve még a garázsában alapította a startupot – amit a GM később felvásárolt – mostanra pedig már 250 ezren utaztak az önvezető taxijaikkal. Bár a céget elhagyja, és egyelőre a családjával fog több időt tölteni, amíg kitalálja mihez kezd, de biztos a vállalat jövőjében. Vogt távozása azonban nem járt egyedül, egy nappal később Dan Kan, a vállalat társalapítója is bejelentette felmondását. Kan leköszönését a Slacken jelentette be, és arról beszélt, hogy biztos benne, hogy a Cruise vissza fog térni a botrány előtti heti tízezer utas kiszolgáláshoz. A két alapító távozását követően a GM vezetősége, köztük Mary Barra CEO egy videóértekezletet tartott a vállalat munkatársainak, ám a Reuters beszámolója szerint ez nem nyugtatott meg sokakat. A résztvevők szerint az autógyártó az összegyűjtött konkrét kérdéseikre nem válaszolt, és semmitmondó beszédek hangzottak csak el. A GM a vállalat vezetését jelenleg Craig Glidden vezető jogászra bízta, és társelnököket is rendelt mellé, valamint behozott egy független, a szolgáltatás biztonságosságáért felelős szakértőt is a vezetőségbe. A Cruise működése 2017-óta összesen 8 milliárd dollár veszteséget generált, ebből 1,9 milliárdos mínusz 2023 első kilenc hónapjának mérlege. Mégsem önvezető a Cruise robotaxija? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!