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 Lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcellák és modulok közös európai gyártásáról írt alá kedden egyetértési megállapodást a Stellantis autógyártó csoport, valamint a CATL, a világ legnagyobb akkumulátorgyártó vállalata. Az elsősorban a hosszú élettartama, magas hőstabilitása, valamint az NMC (nikkel-mangán-kobalt) cellákhoz képest lényegesen alacsonyabb ára miatt kedvelt LFP kémia alkalmazása a Stellantis szerint kulcsfontosságú lesz abban, hogy kiváló minőségű, tartós és megfizethető elektromos személygépkocsikat kínáljon a B és C szegmensekben. A cégcsoport számításai szerint az olcsóbb technológiának köszönhetően csökkenhetnek a gyártási költségek, miközben a magasabb árú modellekbe szánt NMC cellák gyártása továbbra is változatlanul folytatódik. Az együttműködésről egyelőre kevés részletet osztottak meg a partnerek, de azt elmondták, hogy egyenlő tulajdonrésszel kívánnak közös vállalkozást alapítani, amelynek célja a Stellantis Európában készülő villanyautóinak akkumulátorral való ellátása egy újonnan épített helyi gigagyárból. A lehetséges helyszínekről nem beszéltek a felek, a közös tervek véglegesítéséhez ugyanis még néhány hónapra szükségük van. A Dare Forward 2030 stratégiai terv részeként a Stellantis 2030-ra 100%-os részarányt kíván elérni villanyautóival az európai értékesítési mixben, a szükséges akkumulátorok biztosításához pedig a CATL-lel való együttműködésen túl három másik gigagyár építése is a tervei között szerepel. Kínai villanyautó-márkát hoz Európába a Stellantis Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!