PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 01. péntek

Kínai nagyágyúval közösen gyárthat LFP akkumulátort a Stellantis Európában

üzlet

Lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorcellák és modulok közös európai gyártásáról írt alá kedden egyetértési megállapodást a Stellantis autógyártó csoport, valamint a CATL, a világ legnagyobb akkumulátorgyártó vállalata.

Az elsősorban a hosszú élettartama, magas hőstabilitása, valamint az NMC (nikkel-mangán-kobalt) cellákhoz képest lényegesen alacsonyabb ára miatt kedvelt LFP kémia alkalmazása a Stellantis szerint kulcsfontosságú lesz abban, hogy kiváló minőségű, tartós és megfizethető elektromos személygépkocsikat kínáljon a B és C szegmensekben. A cégcsoport számításai szerint az olcsóbb technológiának köszönhetően csökkenhetnek a gyártási költségek, miközben a magasabb árú modellekbe szánt NMC cellák gyártása továbbra is változatlanul folytatódik.

Az együttműködésről egyelőre kevés részletet osztottak meg a partnerek, de azt elmondták, hogy egyenlő tulajdonrésszel kívánnak közös vállalkozást alapítani, amelynek célja a Stellantis Európában készülő villanyautóinak akkumulátorral való ellátása egy újonnan épített helyi gigagyárból. A lehetséges helyszínekről nem beszéltek a felek, a közös tervek véglegesítéséhez ugyanis még néhány hónapra szükségük van.

A Dare Forward 2030 stratégiai terv részeként a Stellantis 2030-ra 100%-os részarányt kíván elérni villanyautóival az európai értékesítési mixben, a szükséges akkumulátorok biztosításához pedig a CATL-lel való együttműködésen túl három másik gigagyár építése is a tervei között szerepel.

Kínai villanyautó-márkát hoz Európába a Stellantis

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.