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 Amikor két hete felmondott a Ford európai leányvállalatának vezetője, és visszatért korábbi munkaadójához, a Volkswagenhez, a lépés még csak a multik vezérkaránál szokásos cégváltásnak tűnt. Talán nem jött be neki az amerikai céges kultúra – gondolhattuk. Most viszont már úgy tűnik, ez a teljes európai üzletág bedarálásának nyitánya volt csak. Teljes kontroll Amikor Jim Farley átvette a Ford irányítását, az európai leányvállalatnál valószínűleg többen fellélegezhettek, mivel a szakember korábban pont az ő főnökük, a kölni székhelyű cég vezetője volt, így jól ismeri a járást, tudhatja mennyire fontos a helyismeret a lokális vezetésben. Most mégis pont ő lépi meg azt a drasztikus lépést, ami legalábbis így kívülről nézve, váratlanul jött. Martin Sander távozását követően ugyanis meg is szüntette az európai vezérigazgatói pozíciót, amely a kilenc részterület lokális igazgatójának munkáját fogta össze. Sőt, ennek a kilenc területnek a számát is csökkentették, a jövőben csak négy kap saját európai felső vezetőt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jövőben a Ford of Europe-nak nem lesz saját helyi vezérigazgatója, és július 1-től a legtöbb terület is közvetlenül Dearbornnak, a cég globális központjának jelent. Mint az Automobilwoche német szaklap belsős forrásokból megtudta, hogy a lokális felügyelet alatt maradó négyből egyelőre csak két területnél van meg a vezető személye, így marad a helyén az eddigi DACH (Németország, Ausztria, Svájc) értékesítési és marketing igazgató Christian Weingärtner, valamint Rene Wolf is, aki az európai gyártásért felelős igazgató. A többi terület korábbi igazgatóit ugyan nem rúgták ki, ám pozíciójuk jelentősége jelentősen csökkent, csupán az amerikai felső vezetők döntéseit segítik majd levezényelni a helyi szervezetnél. A változások után a cég eddigi személyzeti vezetője be is jelentette, hogy nyugdíjba megy – írja a német lap. A fennmaradó két, helyi igazgató alá tartozó terület egyikét házon belülről, a másikat pedig kívülről próbálják majd betölteni. A Ford a változásokat úgy kommentálta, hogy ezek a hatékonyságot és az agilitást segítik a vállalatnál. Nehéz időszak A Ford európai személyautós üzletága az utóbbi években nehéz időszakot tud maga mögött, az eladások a korábbiakhoz képest jelentősen visszaestek. Bár ebben kétségkívül szerepet játszik több modell kivezetése és a felkészülés az új elektromos kínálat bevezetésére, a problémák már jóval korábban megkezdődtek. A személyautó-eladások az elmúlt 10 évben 2015-ben tetőztek, mára pedig az akkori csúcs kevesebb, mint felére estek vissza. A vállalat 2022-ig régiókra bontva mutatta be pénzügyi eredményeit, innen azt is tudjuk, hogy az európai üzletág (amelyben a még mindig masszívan sikeres, piacvezető kishaszongépjárművek is benne vannak) 2018-ban, 2020-ban és 2021-ben veszteséges volt, és 2022-ben is csak szerény, 47 millió dolláros EBIT eredményt ért el. Ford Explorer A mostani változások és a fenti adatok fényében talán nem meglepő, hogy az Automobilwoche szerint a cégen belül azt rebesgetik, az új elektromos Ford Explorer sikerétől függhet a cég európai személyautós üzletágának sorsa, amely akár teljes kivonulással is zárulhat. A lap szerint a vállalat profitjának 98 százalékát az amerikai piac termeli ki. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!