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 Múlt vasárnap, június 23-án 102. alkalommal rendezték meg Colorado állam világhírű hegyi felfutóját, a Pikes Peak International Hill Climb versenyt, ahol a résztvevők egy mintegy 20 kilométer hosszú szerpentines szakaszon igyekeznek gyorsabbak lenni egymásnál. A 156 kanyarból álló pálya nem csupán a versenypilóták idegeit és reflexeit teszi próbára, hanem a csapatok mérnökeinek és tervezőinek fantáziáját és tudását is, így a népszerű autós esemény egy remek gyakorlat is autógyártók és versenyrészlegeik számára. Az elmúlt években ráadásul az is világossá vált, hogy a hegyi terep, melynek csúcspontja 4302 méter magasan húzódik, abszolút a villanyautóknak kedvez, és idén is egy tisztán elektromos szerkezet lett a hegy királya. Összesen 61 versenyző vágott neki a pályának a vasárnapi versenynapon, a leggyorsabb pedig Romain Dumas francia pilóta volt, aki a Ford F-150 Lightning SuperTruck volánja mögött ülve birkózott meg a poros emelkedővel. Az amerikai gyártó bemutatóautója, a brutális, 1600 lóerős elektromos bestia 8 perc 53,553 másodperc alatt ért célba, és az egyetlen olyan autó volt a mezőnyben, mely 9 perc alatt teljesítette a kihívást. Hihetetlen látvány az amerikaiak szuperplatósa Hab a tortán, hogy a Dumas és a SuperTruck úgy vert el mindenkit, hogy az autó verseny közben egy műszaki hiba miatt teljesen megállt, s ezzel már az első szakaszon mintegy 26 másodperc hátrányban volt a kitűzött célhoz képest. A járművet teljesen újra kellett indítani, s csak ezt követően tudta folytatni a versenyt. Alighanem ennek a gikszernek tudható be, hogy a Ford nem tudta megdönteni tavalyi rekordját, a 8 perc 40,080 másodpercet, amit a SuperVan villanyfurgonnal állított fel. A versenyt megelőző kvalifikációban egyébként 7 másodpercet rávert a Ford a tavalyi kvalifikációs időre, így rendkívül optimistán vághattak neki a vasárnapi futamnak. Elektromos szuperfurgonnal döntöttek rekordot a világ leghíresebb hegyi felfutóján A SuperTruck útja és a Dumas-val készített interjú az alábbi videóban végignézhető. A Hyundai villanyautói is remekeltek, az átépített Ioniq 5 N 9 perc 30,852 másodperces idővel megnyerte az Exhibition kategóriát Dani Sordo vezetésével. Ő körülbelül 1 perc és 19 másodperccel volt gyorsabb Ron Zarasnál, aki egy teljesen gyári felszereltségű Ioniq 5 N modellel állt rajthoz. A versenyen egyébként felbukkant egy Rivian R1T is, mely 10 perc 53,883 másodperc alatt ért célba. A mindenkori rekordot továbbra is Romain Dumas tartja 7 perc 57,148 másodperccel, amit 2018-ban állított fel a Volkswagen ID.R-rel. A Volkswagen a Pikes Peak hegyi futam új királya Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!