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 Tavaly áprilisban számolt be először a CATL a legújabb akkufejlesztéséről, amely minden eddiginél nagyobb energiasűrűséggel kecsegtet, megnyitva az utat az elektromos repülők előtt. Most már az első tesztekről is be tudtak számolni. Szárnybontogatás A CATL condensed battery, azaz sűrített akkucella pontos technikai megoldásait egyelőre nem árulta el a gyártó, de már tavaly bombaként robbant a hír, hogy a jelenlegi NMC cellákhoz képest kétszeres, 500 Wh/kg energiasűrűséget értek el a cég kutatói. A vállalat már akkor azt ígérte, hogy ez nem csak porhintés, egy PowerPointon működő fejlesztés, hanem hamarosan már valós körülmények között tesztelik is majd. A CnEVPost kínai villanyautós oldal híre szerint a CATL már túl van az első sikeres teszteken egy négytonnás repülőgéppel, amely a gyakorlatban egy kisméretű magángépet jelenthet. CATL Condensed Battery. Forrás: CATL, CnEVPost. A cég azonban már dolgozik a 8 tonnás gépekbe szánt változaton, amelyekkel 2000-3000 kilométeres hatótáv lesz majd lehetséges. Ez 2027-2028 magasságában lehet kész. A vállalat a légi közlekedésben elfogadott biztonsági szabványoknak megfelelő paramétereket ígér az új akkura, amely egyébként az autókban is megjelenhet majd. Arra viszont nem számítunk, hogy olcsó lesz. Áttörés: a CATL új aksijával a repülők is elektromosak lesznek Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!