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
auto
2024. 03. 19. kedd

Belvárosi töltőkkel bővül a Supercharger hálózat

A Supercharger hálózat a Tesla eddigi koncepciója szerint a hosszú utak megtételét volt hivatott segíteni. A legkényelmesebb megoldás ugyanis, ha a mindennapokban az autót a tulajdonosa otthon tölti, a nyilvános töltőket pedig csak akkor veszi igénybe, ha az otthonától távolra utazik. Mindez működő koncepció mindaddig, amíg az autós családi házban lakik, vagy társasház esetén van saját, dedikált parkolója. Ezek hiányában az otthoni töltés nehézségekbe ütközhet. Úgy tűnik, hogy a Tesla a Model 3 megjelenésével sok társasházban élő vevőre számít, ugyanis Bostonban és Chicagoban elkezdett teljesen új típusú Superchargereket telepíteni.

(fotó: Keith Trice)

(fotó: Keith Trice)

(fotó: Keith Trice)

A szokásosnál valamivel kisebb oszlopokat parkolóházakba és mélygarázsokba telepítik, ahol a városban élők is fel tudják heti egyszer tölteni az autójukat. A továbbra is párban működő oszlopok az eddig megismert oszlopokkal ellentétben nem preferálják az először érkező autóst, hanem mindkét autónak egyformán 72 kW teljesítményt biztosítanak. (Az eddigi Superchargerek a párban álló töltőknél az először csatlakozó autónak adják az annak szükséges teljes teljesítményt – 120 kW-ot -, a második csatlakozó a 145 kW teljesítményből fennmaradó részt kapja csak meg, amíg az első autó fel nem tölt.) Bár maguk az oszlopok kisebbek, mint az eddig ismertek, a kábel a beszámolók szerint azonosnak tűnik. Az áram átalakítása és a vezérlés továbbra is egy külön szekrényben kapott helyet.

(fotó: jwardell)

(fotó: jwardell)

Chicagoba az új töltőoszlopokból 10 darab, Bostonba pedig 8 darab került. Az új töltőkkel a Tesla Model 3-ak töltése 45-50 percet vesz majd igénybe. A kisebb oszlopok szűkebb helyeken, bevásárlóközpontok parkolóiban, városközpontokban is lehetővé teszik a Tesla villámtöltők telepítését. A töltés ára ezeknél az oszlopoknál is a megszokott módon alakul. A korábban vett autók tulajdonosai ingyen tölthetnek, míg a többiek, illetve az autójukat ezután megkapók évi néhány töltésre való áram vételezése után hozzá kell járuljanak valamennyivel a Tesla Superchargerek üzemeltetési költségeihez.

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

Villanyautósok