Ezért nem épült meg a 150 villámtöltő Magyarországon

Két évvel ezelőtt Varga Mihály 150 villámtöltőt ígért az elektromos autót használóknak, hogy ne csak lakóhelyük környékén, de az egész országban bárhol, kényelmesen használhassák a járműveiket. A 150 töltőből egy darabot sem sikerült letelepíteni, így Szabó Tímea országgyűlési képviselő írásbeli kérdést intézett az ígérettel több rendezvényen is fellépő nemzetgazdasági miniszterhez:

Miért nem került kihelyezésre az Ön által megígért 150 elektromos villámtöltő berendezés?

Varga Mihály nevében Tállai András államtitkár az alábbi választ adta:

Tisztelt Képviselő Asszony! 

Az elektromobilitás elterjedését elősegítő töltőinfrastruktúra kialakításához elengedhetetlen alapfeltételek megteremtése hosszú és jelenleg is zajló munkát igényel a kormányzattól. Egy interaktív modellező szoftver elkészítésére került sor a telepítendő töltőpontok optimális földrajzi pontjainak meghatározására. Az állami tulajdonú e-Mobi Nonprofit Kft. megkezdte az országos lefedettséget biztosító töltő-telepítést, mintegy 300 db villám- és gyorstöltő kiemelt turisztikai övezetek, illetve a TEN-T hálózat mentén történő telepítésével, továbbá a megyei jogú városok és a főváros területén.

2016-ban a 15 ezer főnél nagyobb lélekszámú önkormányzatok területén létesítendő elektromos gépjárművek feltöltésére szolgáló villám- és gyorstöltőkre lehetett támogatást kérni. A pályázat a megvalósítási fázisba lépett, aminek eredményeképpen 75 db kedvezményezett önkormányzat, mintegy 540 millió Ft értékű támogatást nyert. A töltőberendezések létesítése megkezdődött, mely folyamatot támogatja a hamarosan lezáruló kb. 1700 töltőberendezés lehívására alkalmas keretmegállapodás megkötésére irányuló központosított közbeszerzési eljárás is. Hasonló́ közbeszerzési eljárás sikeres lefolytatására is sor került, amely kedvezményes beszerzési lehetőséget biztosít a 168/2004. (V. 25.) Korm. rendelet hatálya alá tartozó intézmények részére. A keretmegállapodás mintegy 250 db tisztán elektromos meghajtású gépjármű beszerzését biztosítja.
Módosításra és meghosszabbításra került továbbá az elektromos meghajtású gépjárművek vásárlása során 1,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást biztosító direktösztönző pályázat is, a szélesebb felhasználhatóság érdekében jelentősen bővült a kedvezményezettek köre, illetve az igénybe vehető támogatások száma.

Budapest, 2017. szeptember 6.

Tisztelettel

Tállai András

Tehát összefoglalva, azért nem lehet ma villanyautóval bejárni az országot,

  • mert az alapfeltételek megteremtése hosszú idő és még most is zajlik
  • mert el kellett készíteni egy interaktív modellező szoftvert a megfelelő helyek kiválasztásához
  • mert az e-Mobi Kft megkezdte 300 villám- és gyorstöltő telepítését
  • mert 2016-ban az önkormányzatok pályázhattak töltőre; 75 önkormányzat nyert és a megvalósítás folyamatban
  • mert 1700 töltő lehívására alkalmas keretmegállapodást fognak kötni
  • mert 250 autó beszerzését lehetővé tevő keretmegállapodást kötöttek
  • mert módosították és meghosszabbították a 1,5 millió forintos autóvásárlási támogatást
EZT OLVASTAD MÁR?  Villanyautós tesztvezetés szombaton az AsiaCenternél

 

Elektromos autót használsz?

4 gondolat a “Ezért nem épült meg a 150 villámtöltő Magyarországon” című anyaggal kapcsolatban

  • 2017-09-13 at 10:15
    Permalink

    bull shit . Minden másról beszélt, csak a kérdésre nem válaszolt.

    Válasz
  • 2017-09-13 at 11:01
    Permalink

    Nemcsak ez a lényeg, a mellébeszélés megszokott. Mutyi a modellezés is milliókért, meg se meri mondani mennyibe került, és hogy volt-e értelme. Amíg a főközlekedési utak mentén nincs kiépített villámtöltő infrastruktúra, értelme sincs elektromos autózásról beszélni, csak városi furikázásról. Sajnos én is csak erre tudom használni az i3-omat. Miért nem lehet pl. kötelezni az autópálya melletti benzinkutakat villamtöltő telepítésére egy záros hazáridőn belül? Még indokolni sem kellene, azokon a benzin 15-20 Ft-tal drágább, mint városon, ki tudnák gazdálkodni. Ugyanez vonatkozna pl. A városon kívüli egyszámjegyű főútvonalakra is. Garantáltan egy éven belül lényegesen javulna az elektromos autózás minősége!

    Válasz
  • 2017-09-13 at 14:05
    Permalink

    Interaktív modellező szoftver? Ez valami vicc? Elém tesznek egy országtérképet az úthálózattal, fél óra alatt megtervezem egy körző és vonalzó segítségével, hogy hol legyenek azok a zónák, ahova érdemes töltőt telepíteni. A kijelölt zónákban pedig az áramszolgáltatók bejelölik, hol áll rendelkezésükre, illetve hol képesek X időn belül kiépíteni az infrastruktúrát. Még a jó magyar bürokráciával is 3 hónap alatt megfutható ez a kör.

    Válasz
  • 2017-09-20 at 23:16
    Permalink

    Lefordítom nagytiszteletű Tállai András államtitkár válaszát:

    Mert van összesen pár száz tisztán elektromos autó, azok szavazatára szarunk egy nagyot. A pénz egy részét már elköltöttük valami szoftver fejlesztésére (a hozzáértő T-System gyártja, a BKK segítségével) a többi meg elment a vizesvébére, amit százmilliók néznek az nemzetünk országának határain kívül is.
    Töltő akkor lesz, ha Brüsszel ad rá pénzt, vagy valamelyik szemét multi telepít.

    Van még kérdés?

    Válasz

Hozzászólás