A DHL régi játékos az elektromobilitás pályáján – egyike volt azon áruszállító cégeknek, melyek legelsőként ismerték fel, hogy hatalmas összegeket spórolhatnak meg elektromos meghajtású járművek használatával, és amikor egyetlen autógyártóval sem sikerült megállapodást kötni egy teherautó fejlesztéséről, a DHL 2010-ben megalapította saját villanyautó-gyártó vállalatát StreetScooter néven. Azóta több mint 12 000 tisztán elektromos kisteherautót gyártott a német cég, és a legnagyobb méretű Work XL modell termelésébe a Ford is betársult. A több mint 100 millió megtett kilométer alatt összegyűjtött tapasztalatokkal a birtokában a DHL a napokban bemutatta a két kisebb járművének, a Work és a Work L modellek második generációját.
Az újítás kisebb részben a dizájnt is érinti, de ami még fontosabb, hogy nőtt a teherszállító kapacitás, és a hajtáslánc is sokat fejlődött. A két könnyű tehergépkocsi immáron több mint egy tonnányi csomagot képes egyszerre szállítani, és négy raklap számára elegendő helyet kínál. 48 kW-ról 68 kW-ra nőtt a villanymotor teljesítménye, a 20, illetve 30 kWh-s lítium-ion akkupakk pedig 43,4 kWh-ra ugrott, így a korábbi közel 80 kilométeres hatótáv is jóval nagyobb az új nemzedékben. A gyorsabb, 11 kW-os tölthetőséggel az aksi 5 óra alatt 80%-on van, az autók végsebessége pedig 120 km/h-ra emelkedett az eddigi 85-ről. A Work és Work L modellek az új Automatic Emergency Call és az AVAS Acoustic Vehicle Alerting System rendszereknek köszönhetően biztonságosabbak lettek, a mindennapi használatot pedig a kulcsnélküli indítás funkció, melegített ülések, megújult infotainment rendszer DAB+ támogatással, és az elektronikusan állítható visszapillantó tükrök teszik kényelmesebbé a sofőrök számára.
A kisteherautók második generációja az Egyesült Államokba is eljut, ahol először a DHL Express teszteli egy pilot projekt keretében, a Work L modell pedig annak az elektromos járműnek adja majd az alapját Kínában, melynek fejlesztéséről a DHL és a Chery szeptemberben egyezett meg.