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
auto
2024. 04. 16. kedd

A DHL régi játékos az elektromobilitás pályáján – egyike volt azon áruszállító cégeknek, melyek legelsőként ismerték fel, hogy hatalmas összegeket spórolhatnak meg elektromos meghajtású járművek használatával, és amikor egyetlen autógyártóval sem sikerült megállapodást kötni egy teherautó fejlesztéséről, a DHL 2010-ben megalapította saját villanyautó-gyártó vállalatát StreetScooter néven. Azóta több mint 12 000 tisztán elektromos kisteherautót gyártott a német cég, és a legnagyobb méretű Work XL modell termelésébe a Ford is betársult. A több mint 100 millió megtett kilométer alatt összegyűjtött tapasztalatokkal a birtokában a DHL a napokban bemutatta a két kisebb járművének, a Work és a Work L modellek második generációját.

Az újítás kisebb részben a dizájnt is érinti, de ami még fontosabb, hogy nőtt a teherszállító kapacitás, és a hajtáslánc is sokat fejlődött. A két könnyű tehergépkocsi immáron több mint egy tonnányi csomagot képes egyszerre szállítani, és négy raklap számára elegendő helyet kínál. 48 kW-ról 68 kW-ra nőtt a villanymotor teljesítménye, a 20, illetve 30 kWh-s lítium-ion akkupakk pedig 43,4 kWh-ra ugrott, így a korábbi közel 80 kilométeres hatótáv is jóval nagyobb az új nemzedékben. A gyorsabb, 11 kW-os tölthetőséggel az aksi 5 óra alatt 80%-on van, az autók végsebessége pedig 120 km/h-ra emelkedett az eddigi 85-ről. A Work és Work L modellek az új Automatic Emergency Call és az AVAS Acoustic Vehicle Alerting System rendszereknek köszönhetően biztonságosabbak lettek, a mindennapi használatot pedig a kulcsnélküli indítás funkció, melegített ülések, megújult infotainment rendszer DAB+ támogatással, és az elektronikusan állítható visszapillantó tükrök teszik kényelmesebbé a sofőrök számára.

A kisteherautók második generációja az Egyesült Államokba is eljut, ahol először a DHL Express teszteli egy pilot projekt keretében, a Work L modell pedig annak az elektromos járműnek adja majd az alapját Kínában, melynek fejlesztéséről a DHL és a Chery szeptemberben egyezett meg.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.