Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A múltheti Model Y, Ora és Wey töréstesztek mellett közreadtak másik két villanyautós eredményt is az EuroNCAP szakemberei. Vége a veszélyes kínai autók mítoszának A közös pont, hogy a két márka egy konszernhez tartozik, de ez egyik modell a legújabb fejlesztés, a másik pedig az egyik legkedveltebb típus ráncfelvarrt változata volt. Új prémium A Hyundai-Kia prémium márkája, a Genesis, 2021 nyarán érkezett meg Európába, egészen pontosan az Egyesült Királyságba, Németországba és Svájcba. A 4,5 méteres Genesis GV60 SUV indulóára jelenleg 56 ezer euró, nagyjából 22 millió forint Németországban. A kocsi az új E-GMP padlólemezre épült, így a Kia EV6 és a Hyundai Ioniq 5 testvére, ennek megfelelően jó eredményre számítottunk. Csalódni nem is kellett, az öt csillag megvan a koreai autónak, ráadásul a felnőttek 89%-os és a gyermekek 87%-os eredménye jónak számít. A legrosszabb, közepes eredményeket a sofőr jobb lábának védelme kapcsán, illetve a hátsó utasok nyakcsigolyáin mérték, valamint az első utasokat oldalirányú ütközésnél nem tartotta eléggé az ülésben a biztonsági öv – de ennek hatásán tompít a közéjük felfúvódó légzsák. A többi adat megfelelő, vagy jó volt – ami iskolai jegyekre lefordítva négyes vagy ötös. A GV60 fékrendszere automatikusan működésbe lép a baleset során, így kisebb az esélye, hogy az első ütközés után újabb autóknak, tárgyaknak, vagy embereknek csapódunk. A közlekedés sérülékenyebb résztvevői kapcsán 63%-ot kapott az autó. A GV60 a megszerezhető 36 pontból 19,8-at kapott az elgázolt gyalogos, vagy biciklis potenciális sérüléseinek osztályzásánál, az automata vészfék pedig közel a maximumot, 8,7-et kapott a 9 pontból ilyen esetekben. A vezetéstámogató rendszer 88%-ra vizsgázott, mind a sávtartó, mind az automata vészfék jó eredményeket ért el. Népszerű rokon A koreai autógyártó konglomerátum egyik legnépszerűbb elektromos modellje a Kia Niro, amelynek most érkezett meg a frissítésen átesett új változata. Fontos megjegyezni, hogy ez azért alapjaiban mégiscsak a régi Niro, nem kapott új padlólemezt, nem tervezték az utolsó csavarig újra, ennek fényében pedig különösen szép teljesítmény, hogy tartja a lépést a korral a biztonság terén is. Van azonban egy furcsaság, mégpedig, hogy két eredménye is van a kocsinak – egy négycsillagos és egy ötcsillagos teszt is született. Az ok az alapáron járó biztonsági felszerelésben keresendő, a feláras biztonsági csomag nélkül ugyanis a rendszer nem tartalmaz radart, és a kamerák képe alapján nem minden esetben reagál megfelelően a keresztirányban áthaladó autókra, illetve az utolért gyalogosokra és biciklisekre. Ennek megfelelően a sérülékeny közlekedési szereplők vonatkozásában 75, illetve 76%-os eredményt ért el az autó, a vezetéstámogató rendszerek pedig 60, illetve 79 százalékosra vizsgáztak a külföldön DriverWise nevű biztonsági csomag nélkül, illetve azzal felszerelve. A hagyományos értelemben vett törésteszten, azaz a váz merevségét, a karosszéria energiaelnyelő képességét, a fejtámlák, övek és légzsákok teljesítményét vizsgáló részben természetesen nincs különbség a Nirok között. A felnőtt utasok számára igen jó 91%-os, míg a gyermekeknek pedig 84%-os biztonságot nyújt az autó – előbbi érték, ha kicsivel is, de jobb, mint a modernebb tervezésű Genesisé. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az első utasok lábainál, illetve a sofőr és a hátsó utasok mellkasán mértek kicsit magasabb értékeket, valamint a vezető lábfejeinek és bokájának védelme sikerült csak közepesre. A tesztelők azt is megjegyezték, hogy oldalsó ütközésénél az öv nem tartja eléggé az ülésben az első utasokat, illetve a hátsó utasok nyakcsigolyája is csak közepes védelmet kapott. A Niro is fel van szerelve középső, a két első utas közé felfúvódó légzsákkal és a baleset után a fékek automatikusan működésbe lépnek, hogy csökkentsék az autó továbbsodródását. Tényleg halálos fegyver a radar nélküli Tesla? 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!