PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== A múltheti Model Y, Ora és Wey töréstesztek mellett közreadtak másik két villanyautós eredményt is az EuroNCAP szakemberei. Vége a veszélyes kínai autók mítoszának A közös pont, hogy a két márka egy konszernhez tartozik, de ez egyik modell a legújabb fejlesztés, a másik pedig az egyik legkedveltebb típus ráncfelvarrt változata volt. Új prémium A Hyundai-Kia prémium márkája, a Genesis, 2021 nyarán érkezett meg Európába, egészen pontosan az Egyesült Királyságba, Németországba és Svájcba. A 4,5 méteres Genesis GV60 SUV indulóára jelenleg 56 ezer euró, nagyjából 22 millió forint Németországban. A kocsi az új E-GMP padlólemezre épült, így a Kia EV6 és a Hyundai Ioniq 5 testvére, ennek megfelelően jó eredményre számítottunk. Csalódni nem is kellett, az öt csillag megvan a koreai autónak, ráadásul a felnőttek 89%-os és a gyermekek 87%-os eredménye jónak számít. A legrosszabb, közepes eredményeket a sofőr jobb lábának védelme kapcsán, illetve a hátsó utasok nyakcsigolyáin mérték, valamint az első utasokat oldalirányú ütközésnél nem tartotta eléggé az ülésben a biztonsági öv – de ennek hatásán tompít a közéjük felfúvódó légzsák. A többi adat megfelelő, vagy jó volt – ami iskolai jegyekre lefordítva négyes vagy ötös. A GV60 fékrendszere automatikusan működésbe lép a baleset során, így kisebb az esélye, hogy az első ütközés után újabb autóknak, tárgyaknak, vagy embereknek csapódunk. A közlekedés sérülékenyebb résztvevői kapcsán 63%-ot kapott az autó. A GV60 a megszerezhető 36 pontból 19,8-at kapott az elgázolt gyalogos, vagy biciklis potenciális sérüléseinek osztályzásánál, az automata vészfék pedig közel a maximumot, 8,7-et kapott a 9 pontból ilyen esetekben. A vezetéstámogató rendszer 88%-ra vizsgázott, mind a sávtartó, mind az automata vészfék jó eredményeket ért el. Népszerű rokon A koreai autógyártó konglomerátum egyik legnépszerűbb elektromos modellje a Kia Niro, amelynek most érkezett meg a frissítésen átesett új változata. Fontos megjegyezni, hogy ez azért alapjaiban mégiscsak a régi Niro, nem kapott új padlólemezt, nem tervezték az utolsó csavarig újra, ennek fényében pedig különösen szép teljesítmény, hogy tartja a lépést a korral a biztonság terén is. Van azonban egy furcsaság, mégpedig, hogy két eredménye is van a kocsinak – egy négycsillagos és egy ötcsillagos teszt is született. Az ok az alapáron járó biztonsági felszerelésben keresendő, a feláras biztonsági csomag nélkül ugyanis a rendszer nem tartalmaz radart, és a kamerák képe alapján nem minden esetben reagál megfelelően a keresztirányban áthaladó autókra, illetve az utolért gyalogosokra és biciklisekre. Ennek megfelelően a sérülékeny közlekedési szereplők vonatkozásában 75, illetve 76%-os eredményt ért el az autó, a vezetéstámogató rendszerek pedig 60, illetve 79 százalékosra vizsgáztak a külföldön DriverWise nevű biztonsági csomag nélkül, illetve azzal felszerelve. A hagyományos értelemben vett törésteszten, azaz a váz merevségét, a karosszéria energiaelnyelő képességét, a fejtámlák, övek és légzsákok teljesítményét vizsgáló részben természetesen nincs különbség a Nirok között. A felnőtt utasok számára igen jó 91%-os, míg a gyermekeknek pedig 84%-os biztonságot nyújt az autó – előbbi érték, ha kicsivel is, de jobb, mint a modernebb tervezésű Genesisé. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az első utasok lábainál, illetve a sofőr és a hátsó utasok mellkasán mértek kicsit magasabb értékeket, valamint a vezető lábfejeinek és bokájának védelme sikerült csak közepesre. A tesztelők azt is megjegyezték, hogy oldalsó ütközésénél az öv nem tartja eléggé az ülésben az első utasokat, illetve a hátsó utasok nyakcsigolyája is csak közepes védelmet kapott. A Niro is fel van szerelve középső, a két első utas közé felfúvódó légzsákkal és a baleset után a fékek automatikusan működésbe lépnek, hogy csökkentsék az autó továbbsodródását. Tényleg halálos fegyver a radar nélküli Tesla? PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!