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
auto
2024. 05. 19. vasárnap

30 ezer euró alatti villanyautót hoztak Európába a kínaiak

elektromos autó
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

Az MG jelenleg a legsikeresebb, Európában működő, kínai tulajdonban lévő autógyártó több tisztán elektromos modellel a kínálatában, így nem meglepő, hogy óriási figyelem kíséri minden lépését. Márpedig most valóban nagy a mozgolódás a SAIC autógyártó vállalathoz tartozó márka háza táján, hiszen új modellt készül piacra dobni: a Kínában MG Mulan, Európában pedig MG4 Electric névre keresztelt ferdehátúból a napokban érkezett meg a legelső szállítmány a kontinensünkre, ma délelőtt pedig megtartották hivatalos európai premierjét.

Európába érkezett az első MG4 szállítmány

A villanyautó specifikációi már nagyrészt ismertek voltak, de érdemes felfrissíteni a korábban olvasottakat: az MG4 Electric a legelső modell az úgynevezett MSP (Modular Scalable Platform) padlólemezen, emiatt a vállalat az eddigi legfontosabb termékének tekinti. Összesen három változatban tör be az európai C szegmensbe, melyek két különböző akkuméretet és motorteljesítményt kínálnak.

A belépő szintű változat a Standard, amely 51 kWh kapacitással, 350 km WLTP hatótávval, és 125 kW teljesítménnyel debütált – a hajtást a hátsó tengely végzi. Ebben a verzióban LFP akkumulátort találhatunk, amely 6 modulból és 104 cellából épül fel, tölteni AC-n 6,6 kW-tal, DC-n 117 kW-tal lehet. Az autó körülbelül 7,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 160 km/h, de ez változattól függetlenül ennyire van korlátozva.

A Comfort és a Luxury változat 64 kWh akkuval van felszerelve, ez már NMC kémiát kínál, és előbbivel 450, utóbbival 435 km hatótávot lehet elérni a hivatalos WLTP mérés szerint. Csúcsteljesítményük 150 kW 250 Nm mellett hátsókerékhajtással, de a nagyobb tömegük miatt egy kicsivel lassabb a gyorsulásuk, 7,9 másodperc. A töltés váltakozó áramon 11 kW-on tetőzik, egyenáramon pedig 135 kW a plafon.

A 4287 mm hosszú, 1836 mm széles és csupán 1504 mm magas ötajtós hatchback tengelytávja 2705 mm, így bőséges helykínálat akad a kocsiban utazó család számára. Változattól függően akár 363 liter csomag is elfér a csomagtérben, amely 1777 literre bővíthető az ülések ledöntésével. A nagy helykínálatban egyébként közrejátszik az úgynevezett ONE PACK akkudizájn, aminek köszönhetően mindössze 110 mm vastag az akkupakk.

Az MG4 Electric egy 7 hüvelykes digitális műszercsoporttal rendelkezik a legfontosabb információk megjelenítéséhez, továbbá egy 10,25 hüvelykes infotainment képernyő helyezkedik el középen. Ezzel vezérelhető az MG iSMART csatlakozási rendszer, amely az Apple CarPlay és Android Auto segítségével összeköti az okostelefonokat a jármű különböző funkcióival, például a légkondi vezérlésével. A Luxury verzióhoz hőszivattyút is kap a vásárló.

Az MG4 Electric legolcsóbban 28.990 euróért, jelenlegi árfolyamon átszámítva körülbelül 11,5 millió forintért vihető haza.

Ezekkel az autókkal tör be Magyarországra a nagy sikerű kínai márka

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.